تابناک: رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان با بیان اینکه این استان بحق نام "پایتخت طلایی ایران زمین" را به خود می‌بیند، گفت: حدود ۹۰ درصد از ماشین‌آلات صنعتی تولید طلا و جواهرات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 14 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، هوشنگ شیشه بران شامگاه گذشته (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه صنعت طلا و جواهر اصفهان تخصصی- بین‌المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی، اظهار کرد: این نمایشگاه، محفل همراهان مسیر سخت اما خوش آینده اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در استان اصفهان هزار و ۴۰۰ کارگاه تولیدی و پنج هزار واحد صنفی وجود دارد و همچنین حدود ۹۰ درصد از ماشین‌آلات صنعتی تولید طلا و جواهرات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان با بیان اینکه 750 میلیون دلار صادرات در سال 90-91 از استان اصفهان وجود داشته، ادامه داد: تنها مجموعه گوهرشناسی استاندارد کشور نیز در استان اصفهان فعالیت می‌‌کند و این استان بحق نام "پایتخت طلایی ایران زمین" را به خود می بیند.

شیشه بران به اقدامات اخیر اتحادیه در جهت ارتقای صنعت طلا و جواهر در اصفهان اشاره و اضافه کرد: یکی از آرزوهای فعالان صنف طلا، تحقق احداث شهرک طلا است. این شهرک علاوه بر اینکه کارگاه‌های تولیدی را سامان می‌بخشد، به عنوان شهرک توریستی- تخصصی نیز پذیرای گردشگران تخصصی این حرفه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری جانمایی و انتخاب زمین، طراحی و احداث شهرک تخصصی طلا و جواهر استان اصفهان انجام شده، خاطر نشان کرد: احداث شهرک طلا به دغدغه و رنج فعالان این صنف برای مرارت‌های فعالیت در شهر و مشکلات بیشمار تولید در شهر پایان می‌دهد.

رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان، شرکت در شورای گفتگوی استان و بررسی مشکلات صنعت طلا و جواهر را یکی از اقدامات ویژه این صنعت ذکر کرد و گفت: در این راستا با هدف هم‌افزایی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان، فردا (چهارشنبه) همایش سراسری "بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنعت طلا و جواهر" به میزبانی اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان برگزار خواهد شد.

شیشه بران اظهار کرد: پیگیری موضوع مالیات بر ارزش افزوده در تعامل با مقامات اداره امور مالیاتی استان و پیگیری بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی صنف طلا و جواهر نیز از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی به سفر اخیر رییس جمهور به استان اصفهان اشاره کرد و افزود: من در جریان این سفر، به نمایندگی از تمام اصناف استان اصفهان و تلاشگران صنعت طلا و جواهر هفت پیشنهاد و راهکار برای ارتقای ظرفیت‌های صنعت طلا و جواهر را به استحضار رییس جمهور رساندم که این موارد هم اکنون در کارگروه‌های مربوطه در حال پیگیری است.

رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان به حضور در بازارهای جهانی در راستای انتقال و تبادل تکنولوژی اشاره و تصریح کرد: حضور موفق اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه طلای بانکوک و امضای تفاهم نامه بین المللی بین اتحادیه اصفهان و سازمان طلا و جواهرشناسی تجارت تایلند از اتفاقات بزرگ صورت گرفته در عرصه بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: حمایت از ایجاد مراکز تخصصی خرید طلا و جواهر در استان در راستای متمرکز کردن واحدهای صنفی طلا و جواهر در مجموعه‌های تخصصی با هدف افزایش ضریب امنیت و ارایه خدمات بهینه به مشتریان از برنامه‌هایی است که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.
رییس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان گفت اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان به عنوان اتحادیه برتر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده و این گواهی بر تلاش‌های موثر فعالان این صنعت در راه ارتقای فعالیت‌های این صنف است.

شیشه بران تاکید کرد: جمع آوری کمک‌های راه‌اندازی خیریه و مرکز درمانی برای بیماران نیازمند در بین صنف طلا و جواهرات استان اصفهان از دیگر اقدامات این صنف در سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: همچنین توجه به مقوله آموزش و ارتقای سطح علمی فعالان اتحادیه از تکنولوژی روز و حمایت از طرح‌های پژوهشی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار