سرکنسول روسیه در رشت گفت: استان اردبیل در حوزه صنعت و کشاورزی سرآمد است که ما در نظر داریم تا مشکلات بانکی و پولی تاجران در این راستا را برطرف سازیم.
کد خبر: ۳۵۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 31 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، کنستانتین الکسی‌یف شامگاه جمعه در دیدار با حسین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران اظهار داشت: استان اردبیل با جمهوری داغستان و ولگاگراد روسیه ارتباطات مناسبی دارد ولی این استان می‌تواند با مناطق شمالی روسیه از جمله سیبری نیز ارتباطات تجاری‌ خود را بیش از پیش توسعه دهد و این مناطق نیز تمایل زیادی به توسعه تعاملات تجاری با استان اردبیل دارند.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی، اهداف و توانایی‌های هر دو کشور باید برای تاجران تعریف و تبیین شود، افزود:حجم تجارت ایران و روسیه با 2 میلیارد دلار کافی نیست به همین جهت طرفین باید در راستای افزایش مناسبات تجاری تلاش کنند که این امر تعاملات همه‌جانبه از سوی مسئولان دو کشور را می‌طلبد.

سرکنسول روسیه در رشت تصریح کرد: توسعه و گسترش مناسبات را نباید فقط به حوزه تجارت محدود کنیم بلکه در زمینه حمل و نقل و صدور خدمات فنی و مهندسی و ساختمان‌سازی نیز باید در زمینه‌ای گسترده تعامل داشته باشیم که این امر نیز نیازمند تعاملات جدی از سوی طرفین است.

الکسی‌یف مشکلات تبادل پولی و بانکی را یکی از مهمترین موانع توسعه تجاری دو کشور برشمرد و گفت: در این زمینه به وزرای ذی‌ربط نامه خواهم نوشت تا این مشکل  از سوی مقامات دولت روسیه مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

وی توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایران و روسیه و به ویژه استان اردبیل را مهم در راستای تحقق اهداف طرفین دانست و اظهار کرد: امیدواریم تا با تحکیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و به ویژه استان اردبیل که قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف دارد بتوانیم هم ما و هم استان اردبیل به اهداف تعیین شده خود دست یابیم که این امر فقط در سایه تعاملات جدی محقق می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار