برنامه های 2017 چیست؛
تابناک: هم اکنون بخش "Sevices" و یا همان خدمات اپل، رشد قابل توجهی را در این سال تجربه کرده و پس از گوشی های آیفون، به عنوان دومین منبع پردرآمد برای کوپرتینویی ها محسوب می شود.
کد خبر: ۳۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 30 December 2016

تابناک اصفهان: اپل همواره از جایگاهی ویژه در دنیای تکنولوژی برخوردار است و به عنوان ارزشمندترین برند جهان، از طرفداران بیشماری در بسیاری از کشورهای جهان بهره می برد. اما موقعیتی که امروز این شرکت در بازار محصولات هوشمند به دست آورده است، در مرحله اول، مدیون استیو جابز فقید و تفکرات ناب وی است که توانست با عرضه محصولاتی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا، تمامی مدل های مشابه را که علی رغم محبوبیت بالا، تاریخ مصرف تکنولوژی‌شان گذشته بود از صحنه رقابت خارج کرده و به حاشیه براند. از طرفی دیگر، نباید از تلاش های تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل نیز غافل شد که در طی چند سال اخیر تلاش کرده است تا با گام نهادن در مسیری که جابز باز کرده بود، بهترین محصولات را برای کاربران تولید و روانه بازار کند.

 

اما اکنون قصد داریم تا نگاهی به عملکرد این شرکت در سال 2016 بیاندازیم و علاوه بر بررسی رونمایی ها، گزارش های مالی و میزان فروش، به برنامه های احتمالی این شرکت در سال 2017 نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

 

اپل و آیفون

 

اپل

اپل همچنان بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از طریق فروش گوشی های آیفون به دست می آورد و این روند در  سال 2016 نیز تکرار شده است به طوری که برخی تحلیلگران این شرکت را "کمپانی آیفون" می نامند. اما روند فروش آیفون های اپل در سال 2016 در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته به طوری که از 63 و در برخی بازه های زمانی 69 درصد مجموع درآمدها به 60 درصد در سال 2016 تقلیل یافته است. 

 

در واقع می توانیم بگوییم که اپل در سال 2016 علاوه بر فروش گوشی های آیفون در زمینه ارائه خدمات نیز فعالیت داشته است. هم اکنون بخش "Sevices" و یا همان خدمات اپل، رشد قابل توجهی را در این سال تجربه کرده و پس از گوشی های آیفون، به عنوان دومین منبع پردرآمد برای کوپرتینویی ها محسوب می شود. این بخش توانسته بالغ بر 14 درصد از مجموع درآمدهای اپل را در شش ماه گذشته به ارمغان آورد. جالب اینجاست که بدانید هم اکنون اپل، درآمد بیشتری را از طریق سرویس هایی همچون اپ استور و اپل موزیک در مقایسه با فروش مک ها و یا آیپد ها به دست می آورد.

 

در خصوص آیپدهای اپل یاد گفت که حجم درآمدهای حاصل از فروش این تبلت ها در سال 2016 با کاهشی محسوس همراه بوده است. بر اساس آخرین گزارش ها، این شرکت کمتر از 10 میلیون دستکاه آیپد را در بازه های زمانی سه ماه به فروش می رساند که این میزان در مقایسه با سال های گذشته، به نصف کاهش یافته است. از طرفی دیگر، میانگین قیمت آیپدهای فروخته شده به لطف عرضه آیپدپروهای گران قیمت نیز افزایش داشته است.

 

فروش اپل واچ نیز دیگر مثل سابق نیست و از آن جایی که این محصول در دسته بندی "Others" و یا همان «دیگر محصولات» این شرکت جای می گیرد، می توانیم با نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده، روند نزولی محبوبیت این ساعت هوشمند در طی ماه های اخیر را به خوبی مشاهده کنیم.

 

 

اپل در سال 2016 از چه محصولاتی رونمایی کرد؟

 

اپل در سال 2016 میلادی، از هشت محصول جدید و البته مهم خود رونمایی کرد که باید در این بین، نسخه های جدید پلتفرم های این شرکت را نیز اضافه کرد. حال قصد داریم به صورت مختصر به این محصولات اشاره کنیم.

 

 

آیفون SE

اولین کنفرانس اپل 

اولین کنفرانس اپل در سال 2016 در ماه مارس برگزار شد و این شرکت از اسمارت فونی 4 اینچی به نام آیفون SE رونمایی کرد. محصولی که از طراحی نسبتاً مشابه با مدل های آیفون 5 و آیفون 5 اس برخوردار است اما مشخصه های فنی آیفون 6 اس همانند دوربین 12 مگاپیکسلی، پردازنده A9، قابلیت ضبط ویدیوهای 4K و طول عمر باتری بالا را در دل خود جای داده است.

اپل از گوشی 4 اینچی خود به نام آیفون SE رونمایی کرد

مرتضی یعقوبی|دوشنبه, 02 فروردین 1395

کمپانی اپل امروز به طور رسمی از جدیدترین اسمارت فون خود موسوم به آیفون SE پرده برداشت. شرکت اپل در طی سال های اخیر و با تولید اسمارت فون هایی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا توانسته است طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند و هم اکنون به همراه رقیب کره ای خود یعنی سامسونگ، بیشترین سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است. اما آنچه که گوشی های این شرکت را از سایر محصولات مشابه موجود در بازار متمایز می کند، ویژگی ها و قابلیت های

 

آیپد پرو 9.7 اینچی

 دومین محصولی که در ماه مارس رونمایی شد، آیپد پرو 9.7 اینچی بود. تبلتی مجهز به ویژگی های جدید و مختص حرفه ای ها که با مشخصاتی همچون پردازنده قوی، صدای خروجی با کیفیت و نمایشگری با کیفیت، نگاه هر کاربری را به خود جلب خواهد کرد.

آیپد پرو 9.7 اینچی اپل معرفی شد؛ پردازنده A9X به همراه دوربین 12 مگاپیکسلی

مرتضی یعقوبی|دوشنبه, 02 فروردین 1395

بالاخره روزی که میلیون ها هوادار محصولات هوشمند از ماه ها قبل چشم به راه آمدنش بودند، از راه رسید و کمپانی اپل به طور رسمی از تبلت جدید و 9.7 اینچی خود موسوم به آیپد پرو رونمایی کرد. در میان انبوه رونمایی های آغازین ماه های سال 2016 میلادی، جای خالی کمپانی بزرگی به نام اپل به خوبی حس می شد. برندی که نشان داده هیچ علاقه ای به شرکت در رویدادها و گردهمایی های بزرگ دنیای فناوری همچون CES 2016 و MWC 2016 ندارد و مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای خود را در تاریخ و محلی جداگانه

 

iOS 10

این نسخه از سیستم عامل iOS در ماه ژوئن و در جریان کنفرانس WWDC 2016 این شرکت معرفی شد. از جمله ویژگی های جدید این نسخه از پلتفرم می توان به لاک اسکرین جدید، استفاده سریع از دوربین، سیری ارتقا یافته، هوم جدید و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

WWDC 2016: اپل iOS 10 را معرفی کرد

پریسا قره گوزلو|دوشنبه, 24 خرداد 1395

جامعه تکنولوژی امروز پر از خبرهای داغ و مهم بود. و حالا در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، نسخه جدید iOS، نرم افزاری که میلیون ها آیفون و آیپد را تحت کنترل دارد معرفی شد. نام این نسخه جدید iOS 10 است. در ادامه با تک شات همراه باشید. طبیعی است که معرفی iOS 10 شور و هیجان زیادی را به همراه بیاورد. این نسخه جدید تجربه کاربری ر در اولویت قرار می دهد و قابلیت های متعدد جدیدی را معرفی میکند. درحال حاضر کاربران می دانند که چگ

 

آیفون 7  و آیفون 7 پلاس

اپل همواره نگاه ویژه ای را به مراسم رونمایی از جدیدترین گوشی های خود دارد. امسال نیز این شرکت در ماه سپتامبر از آیفون 7 خود پرده برداشت که علاوه بر طراحی چشم نواز تغییراتی را در قشمت هایی همچون استفاده از پردازنده قوی تر، دوربین ارتقا یافته و حافظه ذخیره سازی بیشتر به خود دیده است. البته نباید از عرضه مدل مشکی جدید این گوشی غافل شد که توانست به سرعت خود را در دل خریداران جا کند.

   

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل رونمایی شدند؛ دوربین دوگانه به همراه بدنه ای ضدآب و بدون جک هدفون

مرتضی یعقوبی|چهارشنبه, 17 شهریور 1395

بالاخره و پس از ماه ها انتظار چشممان به جمال جدیدترین گوشی های کمپانی اپل موسوم به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس روشن شد و امشب اهالی کوپرتینو، با رونمایی از آخرین دستاوردهای خود، شبی فراموش نشدنی را برای طرفداران برند خود رقم زدند. باتک شات همراه باشید. گوشی آیفون 7 از شکل و شمایلی مشابه با آیفون 6 اس برخوردار بوده و پوششی از جنس آلومینیوم، دور آن را در برگرفته و به جای فلز مات، از طراحی براق وصیقلی در آن اس

 

اپل واچ Series 2

مدل دوم اپل واچ نیز در ماه سپتامبر و با نامی تحت عنوان Apple Watch Series 2 برای طرفدران این برند محبوب رونمایی شد. از جمله ویژگی های این مدل می توان به بدنه ضد آب، جی پی اس ارتفا یافته و پردازنده قوی تر اشاره کرد. همچنین این ساعت به نسخه Watch OS 3 مجهز شده است که قادر است اپلیکیشن های بیشتری را پشتیبانی و اجرا کند.

 

نسل جدید ساعت هوشمند اپل موسوم به اپل واچ Series 2 رسماً رونمایی شد

مرتضی یعقوبی|چهارشنبه, 17 شهریور 1395

کمپانی اپل امشب طی کنفرانسی اختصاصی از دومین نسل از اسمارت واچ های خود تحت عنوان اپل واچ Series 2 پرده برداشت. باتک شات همراه باشید. ساعت هوشمندی که از لحاظ طراحی، شباهت نزدیکی به نسخه اولیه اپل واچ دارد و علاوه بر مجهز بودن به ظاهری دایره ای شکل و تراشه جی پی اس، از واچ فیسی قابل تنظیم برای ارایه زمان و نمایش نوتیقیکیشن ها بهره می برد. طول عمر باتری این ساعت نیز برابر با یک روز عنوان شد

 

ایرپاد

اگرچه نمی توان محصولات قبلی معرفی شده را به عنوان محصولی متفاوت از اپل در سال 2016 معرفی کرد، اما خوشبختانه ایرپادهای جدید توانسته اند تا حدودی به ویژگی های یک محصول متمایز نزدیک شوند. این ایرپادها که در مراسم رونمایی از آیفون های جدید، معرفی شدند از طول عمر باتری 5 ساعته برخودارند و به لطف طراحی زیبا و بدون سیم خود، تمامی نگاه ها را به خود جلب کردند.

  

عرضه جهانی ایرپادهای بی سیم اپل آغاز شد

منیره لطفی|دوشنبه, 29 آذر 1395

صبح دوشنبه در کشورهای استرالیا و نیوزلند فرا رسیده است به این ترتیب اولین مشتریانی که سفارش خرید ایرپادهای جدید اپل را ثبت کرده اند، شروع به دریافت این هدفون

 

مک بوک پرو

آخرین محصولی که اپل در سال 2016 معرفی کرد، مک بوک پرو جدید نام دارد که در ماه اکتبر برای علاقه مندان معرفی شد. این محصول پس از 4 سال از عرضه مدل قبلی، رونمایی شد و به ویژگی های نوآورانه ای همچون تاچ بار مجهز شده است که البته مشکل باتری این لپ تاپ در طی چند هفته اخیر، برای اپل دردسر ساز شده است.

 

مک بوک پرو جدید اپل رونمایی شد

محمد خان بیگی|پنجشنبه, 06 آبان 1395

مهم ترین دلیل برای برگزاری رویداد Hello Again اپل، رونمایی از جدیدترین مدل مک بوک پرو بود و این اتفاق لحظاتی پیش بالاخره افتاد. در ادامه با تک شاتهمراه باشید. مدت ها از آخرین باری که اپل لپ تاپ رده بالای خود را دستخوش تغییراتی اساسی کرده می گذرد و کاربران این محصول احساس می کنند که گویا از یاد اپل رفته اند. اما اپل امشب به این روند خاتمه داد و تحولی اساسی در مک بوک پرو خود ایجاد کرد. اما مهم تری

 

وضعیت مالی اپل

 

همانطور که اشاره اپل همه ساله، سودهای کلانی را از طریق فروش گوشی های هوشمند خود به جیب می زند، اما این روند در سال 2016 آن چنان که باب میل این شرکت بود پیش نرفت. به طوری که برای اولین بار، درآمدهای این کمپانی در طی 13 سال اخیر کاهش یافت.

 

همانطور که در خبرها داشتیم این کاهش درآمد، بیشتر به دلیل افت فروش محصولات این شرکت در بازارهای بزرگی همچون چین و هند بوده است. البته در این بین، نباید از نقش پررنگ شرکت های چینی و عرضه گوشی های اندرویدی میان رده و ارزان قیمت نیز غافل شد که توانسته اند در طی ماه های اخیر بخش قابل توجهی از خریداران را به خود جذب کنند.

 

از این رو، سهم اپل از بازار محصولات هوشمند در سال 2016، یکنواخت نبوده و روند نزولی فروش محصولات از اوایل سال میلادی جاری و به طور خاص در ماه آوریل یعنی همزمان با کاهش ارزش سهام این شرکت آغاز شد. در آن زمان ارزش هر سهم اپل به 90 دلار رسید که البته به مرور زمان، این میزان افزایش یافت و در سه ماه اخیر به 115 دلار رسید.

 

هم اکنون ارزش بازار این شرکت به 650 میلیارد دلار می رسد که اپل را به عنوان ارزشمندترین کمپانی حوزه فناوری در جهان تبدیل کرده است.

 

 

 

اپل در برابر اتحادیه اروپا

اپل

در سی ام آگوست 2016 میلادی، اتحادیه اروپا پس از اتمام بررسی های خود در زمینه فعالیت های اپل در اروپا، این شرکت به پرداخت 13.9 میلیارد دلار مالیات محکوم کرد. اتحادیه اروپا اعتقاد دارد که اپل بر اساس توافقاتی که با دولت ایرلند انجام داده است، از پرداخت مالیات فرار کرده و مالیات های به مراتب کمتر از آن چه می بایست پرداخت کند، پرداخت کرده است. در حال حاضر، ایرلند مالیات شرکتی 12.5 درصدی را وضع کرده است که اگرچه نرخ کمی محسوب می شود، اما اپل باز هم از پرداخت این میزان مالیات طفره می رود و کمتر از میزان تعیین شده را می پردازد به طوری که گزارش های اتحادیه اروپا نشان می دهد که این شرکت کمتر از 1 درصد مالیات پرداخت می کند.

 

اما اپل در واکنش به این ادعا عنوان کرده است که از قوانین کشور ایرلند تبعیت کرده است و اظهارات اتحادیه اروپا دراین رابطه، اغراق آمیز و غیرقابل باور است. اگرچه طی شدن روال قانونی و اتخاذ تصمیم نهایی در رابطه پرداخت جریمه مالیات ممکن است چند سالی به طول انجامد، اما قطعاً در سال 2017 شاهد درگیری های بیشتری میان دو طرف خواهیم بود.

 

 

 

اپل و آیفون در سال 2017؛ منتظر معرفی چه محصولاتی باشیم؟

 

apple

سال 2017 برای اپل سالی فراموش نشدنی خواهد بود چرا که این شرکت دهمین سالگرد عرضه اولین آیفون خود را جشن خواهد گرفت.

 

آخرین شنیده ها حاکی از این است که اپل، برنامه های ویژه ای را برای سال 2017 در سر دارد و به نظر می رسد که در این سال شاهد اعمال تغییرات گسترده ای در گوشی های آیفون این شرکت باشیم. گفته می شود که سال آینده، آیفونی رونمایی خواهد بود که هیچ دکمه فیزیکی در قسمت جلویی گوشی مشاهده نمی شود و تمامی این قسمت را نمایشگر در بر می گیرد.

 

همچنین، شایعاتی نیز در خصوص استفاده از نمایشگرهای OLED در آیفون های جدید به گوش می رسد که می تواند یکی از مورد انتظارترین ویژگی های کاربران گوشی های هوشمند باشد. اپل در هر سه ماهه، ده ها میلیون گوشی آیفون را به فروش می رساند و قبل از آن که به فکر تولید گوشی های با چنین نماشگرهایی بیفتد، می بایست مطمئن شود که آیا به اندازه کافی نمایشگر OLED تولید خواهد شد که بتواند از آن ها در آیفون های سال بعد خود استفاده کند و پاسخگوی نیاز بازار باشد یا خیر.

 

اما سال 2017 برای اپل تنها به گوشی های آیفون خلاصه نخواهد شد و این شرکت در حال کار بر روی پروژه های سری و مرموزی است که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم.

 

اولین پروژه ای که مهندسان این شرکت در حال توسعه آن هستند، پروژه ساخت عینک های دیجیتالیست. این پروژه در مرحله تحقیقات قرار دارد و هنوز مشخص نیست که آیا به مرحله تولید خواهد رسید یا خیر. گفته می شود که این شرکت اخیراًً تست عینک های هوشمندی را آغاز کرده است که از طریق ارتباط وایرلس با گوشی های آیفون متصل خواهد شد و می تواند تصاویر و یا سایر اطلاعات را پیش روی چشمان کاربر به نمایش درآورد. همچنین ممکن است که این عینک ها به تکنولوژی واقعیت افزوده نیز مجهز شوند.

 

یکی دیگر از پروژه های زیر دست مهندسان اپل، پروژه تایتان نام دارد که به تولید خودروهایی با تکنولوژی هدایت خودران اشاره دارد. پروژه ای که مخالفت برخی مدیران اپل برای ادامه فعالیت ها را به خود می می بیند و هنوز به طور دقیق در خصوص آن تصمیم گیری نشده است. اما اگر این پروژه ادامه داشته باشد، شاهد تولید اتومبیلی خودران و یا سیستم رانندگی خودرانی مجهز به فناوری واقعیت مجازی برای فروش به سایر شرکت ها خواهیم بود.

 

اخیراًً چند تن از مدیران اپل که در حال کار بر روی این پروژه بوده اند، کوپرتینویی ها را ترک کردند اما هنوز این پروژه شکست نخورده است چرا که اپل اخیراً مدیریت آن را به یکی از کارمندان بازنشسته خود یعنی باب منسفیلد سپرده تا بتواند از تجربیات وی برای پیشبرد این پروژه کمک بگیرد. اپل به تیم تحت رهبری منسفیلد یک سال زمان داده است تا بتوانند با پیشرفت های خود در این زمینه، نظر مدیران این شرکت را به ادامه فعالیت های این پروژه جلب کنند.

 

از دیگر پروژه های سری اپل، تولید ایپد پرو جدیدی است که به گفته تحلیلگران در سال 2017 و با نمایشگر 10.5 اینچی معرفی خواهد شد. این محصول از اپل پنسل ارتقا یافته ای بهره خواهد برد که امکان یادداشت نویسی در بسیاری از اپلیکیشن ها از قبیل جی میل، سافاری و آی مسیج را فراهم خواهد کرد. همچنین، شایعه شده که این تبلت به تکنولوژی پیشرفته ای از صفحه نمایش مجهز خواهد بود که قادر است به راحتی و با افت کیفیت کمتری، بر روی نقاط مختلف زوم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار