سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: حفاری تونل مکانیزه خط Aمترو قم از مرز ۱۰ کیلومتر گذشت.
کد خبر: ۳۴۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 22 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به پایان حفاری مکانیزه خط A مترو قم تا کمتر از دو هفته دیگر، اظهار داشت: حفاری تونل مکانیزه خط A مترو از مرز 10 کیلومتر گذشته است و تنها حدود 150 متر دیگر از حفاری مکانیزه این خط باقی‌مانده است.

سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به اتمام کار ساخت کل سگمنت های موردنیاز خط A مترو، افزود: کارخانه سگمنت سازی با تولید 6870 رینگ سگمنت به کار خود پایان داد و با توجه به شرایط پروژه و نیز خط B مترو برای نحوه ادامه کار این کارخانه تصمیم‌گیری خواهد شد.

قاری قرآن افزود: هم‌اکنون دستگاه عظیم حفاری TBM در نزدیکی میدان ولیعصر(عج) قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده این دستگاه حدود 10 روز آینده به کار خود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: با پایان حفاری تونل مکانیزه از قلعه کامکار تا میدان ولیعصر(عج)، ادامه حفاری تونل سنتی از میدان ولیعصر(عج) تا مسجد مقدس جمکران به طول تقریبی 4 کیلومتر انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم بابیان تأمین ناوگان موردنیاز خط A مترو از طریق فاینانس مقدور هست افزود: با اتمام حفاری مکانیزه و هم‌زمان با عملیات عمرانی ساخت ایستگاه‌ها ریل‌گذاری مسیر نیز انجام می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از فاز اول این خط تا اواخر سال 96 تحقق خواهد یافت.

قاری قرآن با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه مطالعات خط B مترو قم، گفت: پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوزات و امورات قانونی خط B مترو در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است دستگاه TBM به پردیسان منتقل گردد و ازآنجا حفاری تونل خط B به سمت مرکز شهر آغاز شود که این فرایند حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار