استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید دانشجو و شهدای دانشجوی کشور گفت:نقدهای دانشجویان همواره باید از افراط و تفریط به دور باشد و دانشجویان فریادهای خود را بر سر استکبار جهانی بزنند.
کد خبر: ۳۳۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی در ایین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در تالار امام خمینی (ره) افزود:تشکل های دانشجویی، احزاب و گروه های سیاسی از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و با همدلی و وحدت در برابر استکبار ایستادگی کنند.
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس جوانان انقلابی که تعدادی از آنها دانشجو بودند نیز بدون هیچ گونه سازماندهی و با دست خالی، با پیروی از امام راحل و با وحدت در برابر دشمن ایستادند.
به گفته وی، استکبار جهانی از سال 1320 بر علیه مردم ایران توطئه کرد به همین دلیل دانشجویان بیدار در برابر این توطئه استکبار ایستادند که شهادت سه دانشجو پلی تکنیک تهران در 16آذر نمادی از استکبار ستیزی دانشجویان شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری،جریان شناسی و استکبار شناسی را از خصوصیات و ویژگی های جنبش های دانشجویی و تشکل ها سیاسی دانست و گفت: چه بهتر است که این تشکل ها با طیف های مختلف سیاسی با وحدت و همدلی در برابر استکبار ایستادگی کنند.
به گفته وی،مصادره به مطلوب کردن طیف های دانشجویی و تشکل های سیاسی این قشر، برای دانشگاه یک خطر است و باید از این مصادره کردن ها دوری کرد و تحلیل طیف ها و تشکل ها باید براساس واقعیت ها جامعه باشد و نقاط وحدت از سوی تشکل ها پررنگ تر شود.
سلیمانی دشتکی گفت:استکبار جهانی بدون شک دشمن ملت ایران و منافع کشور است و در این زمینه اهداف استکبار جهانی از سوی تشکل های دانشجویی برای همه دانشجویان تبیین شود.
وی گفت:دولت تدبیر و امید نیز خدمات ارزشمندی در عرصه دیپلماسی از جمله منزوی کردن آمریکا در مذاکرات پنج به اضافه یک داشته است .
به گفته وی، در زمانی دولتمردان افتخار می کردند که با جیبوتی ارتباط برقرار کرده اند و دولت یازدهم با دیپلماسی خود در برابر آمریکا که به دنبال ایران هراسی و ایران ستیزی بود ایستاد.
وی گفت: در همین نشست اخیر اجلاسیه اوپک نیز میزان تولید نفت ایران در حالی که تولید کشورهای عضو ثبیت شده است ، افزایش یافت و این یک موفقیت برای ایران است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:در این دولت طرح تحول سلامت اجرایی شد و در بخش اقتصادی نیز تورم کاهش و تراز تجاری خارجی ایران افزایش یافت و سرمایه گذاری خارجی در کشور از رشد مطلوبی برخوردار شد.
به گفته وی،در چهارمحال و بختیاری نیز در این دوره یکی از منظم ترین انتخابات بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد و این برای استان یک افتخار است که در این انتخابات هیچ حاشیه ای ایجاد نشد.
سلیمانی اظهار کرد: در حوزه عمرانی نیز در استان فرهنگسرای شهرکرد، فولاد سفید دشت، توسعه خانه های روستایی ، انجام گازکشی به روستاها ، بهره برداری از کارخانه ورق روکش دار، کارخانه چادر مشکی پس از 23سال ، جاده های جایگزین جاده کارون ، افزایش جاده های چهار خطه در سراسر استان ، ایجاد کمربندی در مرکز استان و طرح های دیگر در دولت یازدهم اجرایی یا بهره برداری شده است.
در این آیین نمایندگان پنج تشکل سیاسی ،علمی و فرهنگی دیدگاه های خود را پیرامون روز دانشجو، مسائل سیاست خارجی ، سیاست داخلی ،برجام ، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تشکلهای دانشجویی مطرح کردند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نزدیک به 10هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار