رئیس اداره گاز ناحیه آبدانان گفت: بیش از 90 درصد شهرستان آبدانان تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
کد خبر: ۳۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 22 November 2016
 هر کدام از ما اگر کمی به قبض هایی که در طول سال پرداخت می کنیم، دقت کنیم؛ با اعداد مختلفی مواجه می شویم که در زمان های مختلف متفاوت است. شاید برای هریک از ما این سوال وجود داشته باشد که آیتم های روی قبض چگونه محاسبه شده و برچه اساسی کم یا زیاد می شود به همین منظور با رئیس اداره گاز آبدانان گفتگویی داشته ایم.

به گزارش تابناک ایلام؛"مجید شفیعی"رئیس اداره گاز آبدانان گفت:بهای مصرفی گاز، بسته به فصل و منطقه متفاوت است. به این ترتیب که در فصل های سرد گاز ارزان تر از فصل های گرم در اختیارمصرف کنندگان  قرار می گیرد.

وی افزود:. شهرستان آبدانان  با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان در امسال ازاقلیم 3به اقلیم  4یعنی گرمسیری تغییر داده شده است . 


شفیعی با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان آبدانان از آبان ماه جزء مناطق سردسیر بوده است، افزود: امسال از اول آذر ماه جزء مناطق سردسیر محاسبه می شود .


وی با بیان اینکه  نرخ بهای گاز مصرفی تابستان از خرداد امسال از متری 103به متری 150تومان افزایش یافته است افزود:همچنین تغییر اقلیم آب و هوایی یکی دیگر از علل افزایش نرخ بهای گاز مصرفی است.

ریس اداره گاز آبدانان بیان داشت: میزان بهای گاز مصرفی به صورت پلکانی محاسبه می شود. یعنی در مصارف پایین تعرفه ها کم است و با افزایش مصرف تعرفه افزایش پیدا می کند. در حال حاضر12 دامنه مصرف تعریف شده است که بسته به منطقه و فصل متفاوت می باشد.


شفیعی با اشاره به اینکه آبونمان حق اشتراک هر کنتور است و براساس روز های دوره ای که قبض برای آن صادر شده است، محاسبه می شود،افزود: البته علاوه براین، ظرفیت کنتور و متوسط تعرفه سال نیز اثر گذار هستند. ظرفیت کنتور های گاز بسته به متراژ منزل 6 یا 10 می باشد. معمولا خانه هایی که زیر 120 متر هستند ضریب 6 و منازلی که بین 120 تا 250 متر هستند، ضریب 10 را دریافت می کنند.


وی با بیان اینکه عوارض گازرسانی در همه جای کشور وجود دارد، تاکید داشت: توسعه گاز رسانی به مناطق مختلف و بهره مندی گاز حق همه مردم کشوراست 10درصد هزینه گازبهای مصرفی هر قبض به عنوان عوارض گازرسانی محاسبه می شود این هزینه درصد بسیار کمی از هزینه های انبوه و گران گازرسانی به مناطق جدید و نیاز مند است.

ریس اداره گاز آبدانان تصریح کرد: یکی از کمترین اعداد مندرج بر قبض گاز هر خانه ای قیمت بیمه است. بیمه انشعاب گاز برای هر واحد مسکونی توسط شرکت ملی گاز ایران و برای تامین مالی و امنیت بیشتر در صورت سوانح اتفاقی، انجام شده است.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه هنوز هیچگونه نیروی غیر بومی در اداره گاز استخدام نشده است  گفت: در 16آذر با پیمانکارجدید قرادرد می بندیم و تا پایان سال در صورت رفع بعضی از مشکلات جاری 90تا95درصد از شهرستان صاحب انشعاب گاز می شوند./م

 
منبع:آبدانان خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار