کد خبر: ۳۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 09 May 2015
حجت الاسلام علی اکبری گفت: اگر وزیر امور خارجه کشورمان این پیام را نمی داد، برای حفظ شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران بهتر بود.
به گزارش بسیج از کرج، حجت الاسلام و الملسلمین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت : وقتی صحبت از عربستان می شود ، منظور مردم این کشور نیست بلکه حاکمان آن هاست و این کشور در طول 37 سال انقلاب اسلامی نسبت به نظام و مردم ما جفای زیادی کرده و در دوران دفاع مقدس نیز به رژیم صدام کمک های فراوانی را از لحاظ مادی در جهت اقدامات نظامی علیه ایران نموده است.
وی به کشتار حجاج ایرانی در حج تمتع اشاره کرد و گفت : کشتار حجاج ایرانی در حج تمتع در سالهای گذشته یک فاجعه بزرگی برای مسلمانان بود که در حرم امن الهی حجاج ما را به شهادت رساندند و درهر عرصه سیاسی نیز شاهد این هستیم که عربستان طبل ناامیدی بر علیه ایران را نواخته است .
این مسئول عنوان کرد : در پی اقدامات عربستان علیه ایران موضوع زوار ما در فرودگاه جده پیش آمد که با وجود گفت و شنود های بسیار هنوز هم به شکل معین برخورد عربستان و پادشاه آن مشخص نگردیده است.
وی در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و گفت : این یک پروسه بزرگی است که عربستان ، پادشاه و عاملان آن نمی توانند در دنیا و آخرت پاسخگوی این مردم مظلوم باشند.
این کارشناسی مسایل سیاسی خاطر نشان کرد : این حرکت زشت از کشوری که مدعی خادم الحرمین است بعید بود چراکه این مسئولیت بزرگی است که یک کشور می تواند داشته باشد.
وی ادامه داد : عربستان حقیقتاً دیوار بی اعتمادی زیادی را در مقابل ایران بنا کرده است و مسلمین جهان و مردم ایران نمی توانند این دیوار بی اعتمادی عربستان را نادیده بگیرند.

عملکرد پادشاهان عربستان با حمله به یمن ، مشابه اقدام صهیونیست ها علیه مردم عزه است.

حجت الاسلام علی اکبری افزود : امروزه کشتن کودکان، پیرزنان ، جوانان و نوجوانان بی دفاع از جمله فجایع بزرگ عالم به شمار می رود.
وی در خصوص پیام تبریک ظریف به وزیر امور خارجه جدید عربستان گفت : به نظر می رسد اگر وزیر امور خارجه کشورمان این پیام را نمی داد، برای حفظ شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران بهتر بود چرا که امروزه نگاه مردم ستمدیده مردم یمن به ایران اسلامی است .
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد : البته نه اینکه ما بخواهیم به آن ها سلاح بدهیم بلکه منظور کمک های انسان دوستانه ، درمانی ، خوراک و پوشاک است و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ، هیچگونه سلاح نظامی از سوی ایران به مردم یمن داده نشده است .

اگر آقای ظریف با ظرافت بیشتری برخورد می کرد بهتر بود

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه گفت : وقتی ایران به وزیر امور خارجه کشور عربستان پیام تبریک ارسال می کند ، یک نوع ارتباط و خوشحالی به نظر می رسد ، لذا اگر آقای ظریف با ظرافت بیشتری برخورد می کرد بهتر بود تا شائبه ای در بین مسلمانان ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار