جلال میرزایی؛
نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی پس از بازدید از چشمه های سیاهگل در شهرستان ایوان ،انتقال آب این چشمه ها رابه تامین نیاز آب شرب وکشاورزی مردم شهرستان ایوان وجلب رضایت آنان منوط کرد
کد خبر: ۳۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 16 November 2016

نماینده مردم،ایلام ،ایوان ،سیروان ،چرداول ،مهران وملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف مسئولین نظام ،خدمت به مردم وجلب رضایتمندی آنان است وانتقال آب چشمه های سیاهگل نیزبدون جلب رضایت مردم در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

به گزارش تابناک ایلام،دکتر جلال میرزایی پس از بازدید از جشمه های سیاهگل در بخش زرنه شهرستان ایوان در جمع مردم بخش زرنه اظهار کرد: تامین نیاز های حیاتی مردم نقاط مختلف کشور به هم وابسته است ومردم برای فایق آمدن بر مشکلات وتامین نیازهای اساسی در استفاده از منابع خدادادی نظیر آب آشامیدنی بایستی با هم کنار بیایند اما لازمه تحقق این امر جلب رضایتمندی آنان است.

دکتر میرزایی دراین نشست که باحضور تعدادی از مدیران اجرایی استان وشهرستان ایوان در بخشداری زرنه تشکیل شد افزود:لازم است در سریعترین زمان ممکن با جلب نظر کارشناسان امور آب ،میزان واقعی ودقیق آب خروجی از چشمه های سیاهگل تعیین شده وسپس در خصوص استفاده عادلانه از این آب برنامه ریزی صحیح واصولی صورت پذیرد.

نماینده حوزه شمالی استان با اشاره به ضرورت تامین نیاز آب شرب وکشاورزی مردم شهرستان ایوان تصریح کرد: عادلانه ترین راه ممکن برای استفاده از آب این چشمه ها ،تعیین نیاز واقعی آب شرب ونیاز کشاورزی مردم شهرستان ایوان ،سپس انتقال مازاد  آن برای تامین آب شرب سایر نقاط استان از این نعمت خدادادی است.

جلال میرزایی با اشاره به افزایش حساسیتهای اجتماعی اجرای این پروژه مهم یادآوردشد: هنرمدیریت در اجرای چنین طرحهایی ،مدنظر قراردادن حساسیتهای اجتماعی وسیاسی ناشی ازآن وکاهش تبعات ناشی از آن خواهد بود،لازم است این موضوع مهم در مراحل مختلف اجرایی طرح از مطالعه تا اجرا لحاظ شود.

نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی ،هدف مسئولین استان وشهرستان ایوان را توجه به خواست وانتظارات مردم این شهرستان عنونا کرد وگفت: مسئولین اجرایی شهرستان ایوان ومسئولین استان همواره اهتمام به انتظارات مردم شهرستان ایوان رادر دستور کار قرار داده واجرای این طرح نیز بدون لحاظ نمودن انتظارات وخواسته های قانونی آنان امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: اگر چه ممکن است بعد از تامین آب مورد نیاز این شهرستان، جابجایی ایستگاه پمپاژ انتقال آب شرب  به پایین تر از سرچشمه با هزینه های فراوانی از قبیل خط انتقال و نگهداری همراه باشد اما با تامین اعتبارمورد نیاز آن از طریق وزارت نیرو، می توان به این خواسته مهم مردم منطقه نیز جامه عمل پوشانید

میرزایی درادامه سخنان خود به وضعیت تونل قلاجه اشاره کردو گفت: هرچند در طول سالهای گذشته بدلیل بروز مشکلات مالی، روند اجرای این طرح مهم با مشکلاتی مواجهه شد ،اما در حال حاضر با پیگیری های مسئولین استانی عملیات اجرایی این پروژه 93درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.
 
نماینده مردم استان ادامه داد: با توجه به سرعت قابل قبول پیشرفت فیزیکی تونل قلاجه ،پیش بینی می شود این طرح در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار