کد خبر: ۳۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 01 November 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کم‌آبی این استان باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

محمدجواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروزه گریبانگیر بشریت شده است، موضوع کاهش بارندگی‌ها، نزولات آسمانی و نعمات الهی و کاهش شدید ذخایر زیرزمینی است.

وی افزود: بخش مهمی از این مشکل، ناشی از بی‌تدبیری، عدم رعایت الگوهای مصرف، از بین‌رفتن ذخایر آبی زیرزمینی به دلیل رعایت صرفه‌جوی و به ویژه تغییرات آب و هوایی ناشی از زندگی ماشینی و کارخانه‌ای است.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز تصریح کرد:‌ زمانی که ما اصول و قواعد بهره‌مندی از طبیعت و محیط زیست را رعایت نکنیم، به طور قطع با مشکلاتی از این دست روبه‌رو می‌شویم.

کولیوند گفت: متاسفانه ایران در منطقه‌ای قرار گرفته که از نظر کاهش‌بارش‌ها به مراتب بیشتر از دیگر مناطق جهان درگیر خشکسالی بوده و استان البرز نیز این شرایط را دارد.

وی بیان داشت: این در حالی است که ما در مصرف آب صرفه‌جویی را لحاظ نمی‌کنیم و به همین دلیل در سال‌های اخیر به شدت حجم ذخایر زیرزمینی آب استان کاهش یافته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین برای رفع مشکلات کم‌آبی و بحران بی‌آبی باید تدابیر ویژه‌ای در استان البرز اندیشیده شده و کار به صورت ریشه‌ای انجام شود.

کولیوند ادامه داد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز به ویژه چاه‌هایی که عده‌‌ای سودجو در ویلاها و باغ‌های شخصی حفر کرده‌اند، از جمله اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان در اولویت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش مهاجرت به استان البرز، گفت: البرز بیشتری حجم مهاجر‌پذیری را دارد و به همین دلیل طی سال‌های اخیر جمعیت این استان چندین برابر شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز اظهار داشت: به عنوان نمونه طی بیست سال اخیر شهری به نام هشتگرد احداث و جمعیت آن به چند صد هزار نفر افزایش یافته و به طور طبیعی میزان آب مورد نیاز این منطقه نیز افزایش می‌ِیابد.

کولیوند افزود: بر اساس رایزنی‌هایی که با دولت انجام شد، مقرر گردیدی که سالانه پنج میلیون متر مکعب آب از خط انتقال آب سد طالقان به هشتگرد اختصاص یابد که این طرح بخش مهمی از مشکلات مردم برای تامین آب شرب سالم را برطرف می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: تمام این طرح‌ها مقطعی و به صورت مسکن عمل می‌کند و ما باید بتوانیم مشکل آب شرب استان البرز را به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار