کد خبر: ۳۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 01 November 2016
استاندار لرستان از عزل مدیران استانی در صورت کم‌کاری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد. 
مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان، بیان کرد: سرشماری نفوس و مسکن کار بسیار باارزشی است و امیدواریم عقبه آن دارای صحتی در گفتار باشد چراکه اگر انحرافی در گفتار صورت گیرد تصمیم‌گیرندگان و برنامه‌ریزان با اشکالاتی در تصمیم خود مواجه خواهند شد.
وی اظهار کرد: از فرمانداران توقع داریم که همکاری بیشتری در انجام سرشماری داشته باشند و با مأمورین آمار مشارکت کنند.
بازوند با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی به استان‌ها ادامه داد: مدیران باید به صورت جدی ای
ن موضوع را پیگیری کنند. استارت تخصیص بودجه 96 زده شده و از مدیران خواهش می‌کنم برای افزایش اعتبار به خصوص در پروژه‌های نیمه‌تمام و یا انتقال پروژه‌های جدول 19 و 20 در لایحه، رایزنی‌های لازم را با وزارت خود داشته باشند.
 استاندار لرستان یادآور شد: اگر مدیران استانی را برای جذب بودجه تلاش نکنند تخصیص بودجه در مجلس کار بسیار سختی است. وی خاطرنشان کرد: اخذ مجوز 215 کار بسیار سختی است ولی دور از ذهن نیست و امکان اخذ آن برای پروژه‌های جدید نیاز است و مدیران باید این مساله را درنظر داشته باشند و برای اخذ این مجوز تلاش کنند و از ظرفیت نمایندگان استان نیز استفاده شود.
بازوند گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در زیرساخت‌های استان وجود دارد، ردیفی در سازمان برنامه و بودجه تحت عنوان توسعه زیرساخت‌های لرستان برای استان بگیریم.
استاندار لرستان اظهار کرد: سه ماه است که فرودگاه خرم‌آباد تعطیل است و خودمان هم از این قضیه خسته شده‌ایم و اگر مدیران استانی برای تخصیص ردیف بودجه به زیرساخت‌های استان تلاش کنند، مشکلی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نداریم، هرچند که در حال حاضر پروژه‌های استانی در حال پیشرفت هستند.
وی افزود: لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی روند بسیار خوبی داشته است؛ وزیر کشور از این وضعیت احساس رضایت داشته‌اند و بانک‌های دولتی در 6 ماهه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته هرچند که از بانک‌های خصوصی گله دارم.
بازوند یادآور شد: برای داشتن عملکرد بهتر در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان باید ادارات کل دولتی عملکرد بهتری داشته باشند.
برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در مواردی مانند صادرات عملکرد خوبی نداشته‌اند. استاندار لرستان خاطرنشان کرد: باید همه ادارات استان در 6 ماهه دوم در عملکرد خود تجدیدنظر داشته باشند، چراکه اگر کم‌کاری در این خصوص دیده شود، مدیر مربوطه عزل خواهد شد.
وی با اشاره به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانشگاه‌ها تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دانشگاه‌های استان باید در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش بیشتری داشته باشند، چراکه لازمه جهش در اقتصاد وجود این شرکت‌ها است.
بازوند گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان تعدادی پروژه تعریف شده است و برخی دستگاه‌های اجرایی روال عادی خود را گردن اقتصاد مقاومتی می‌اندازند و هر پروژه‌ای را با این نام به بهره‌برداری می‌رسانند.
 
افلاک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار