استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب پر رنگ شدن ارزش های انقلابی در جامعه می شود، گفت: نباید از قافله شهدا عقب ماند.
کد خبر: ۳۱۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 18 October 2016
محمدرضا صالحی سه شنبه در آئین پایانی کنگره سرداران و 3 هزار شهید خراسان شمالی اظهار کرد: شهیدان الگوی کامل برای نسل جوان هستند و عزت، استقلال و اقتدار کشور هم مرهون خون پاک شهداست.
وی با بیان اینکه شهدا به این گونه کنگره ها نیازی ندارند گفت: ما به شهدا نیاز داریم و همواره باید راه آنان را ادامه دهیم.
صالحی افزود: بزرگداشت یاد و نام شهدا، ریشه در اعتقادات دینی و فرهنگی ملت ایران دارد و لازم است که نسل های جوان ما با آرمان های والای شهدا و ایثارگری و رشادت های آنها آشنا شوند تا این فرهنگ در بین نسل های امروزی نیز نهادینه شود.
فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی هم گفت: در این ایام فضای استان در مسیر همدلی و هماهنگی صحیح شهادت قرار گرفت.
سردار سیدحسن مرتضوی با بیان اینکه امروز به واسطه یک دهه تلاش فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شده است اظهار کرد: 500 مورد مستند از شهیدان قابل پخش در فضای مجازی را دارند که ما نیازمندیم خلاهای فضای مجازی با این محتواها پر شود.
وی با بیان اینکه 61 مستند برای سرداران و امیران تهیه شده که قابلیت پخش را دارد گفت: همچنین سه هزار آلبوم اختصاصی برای تک تک شهیدان و سه هزار لوح سپاس و افتخار تهیه شده است.
سردار مرتضوی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته 800 یادواره شهید در این استان برگزار شده است افزود: یعنی در هر دو روز یک یادواره برگزار شده است و همچنین ماهانه سه عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت چاپ شده که گنجینه های ارزشمندی هستند که همه می توانند استفاده کنند.
فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی گفت: به مناسب برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در این ایام سه هزار واحد خون در این استان اهدا شد.
کنگره سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی امروز بعد از چهار روز برگزاری به کار خود پایان می دهد.
استان خراسان شمالی سه هزار و500 شهید، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار