تابناک / رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه سرانه مطالعه در گیلان مطلوب است، گفت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است وهمچنین میانگین سرانه سواد گیلان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۳۰۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸ 05 October 2016
تابناک /  رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه سرانه مطالعه در گیلان مطلوب است، گفت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است وهمچنین میانگین سرانه سواد گیلان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

محمد حسن پور صبح امروز در کارگاه آموزشی جشنواره باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان که در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: طرح باشگاه‌های کتابخوانی ایده جدیدی است که علاقه‌مندان به کتاب را دور هم جمع می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت هدف از طرح "باشگاه کتابخوانی" را تعمیم فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی را به نسل کودک و نوجوان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته رشت میزبان طرح پایتخت کتاب در کشور بود، اظهار کرد: توانستیم شهر رشت را به‌عنوان یک شهر فرهنگی در کشور معرفی کنیم و شهر رشت همواره در عرصه‌های فرهنگی پیشتاز بوده است.

حسن پور میزان سرانه مطالعه در گیلان را مطلوب عنوان کرد و گفت: سرانه مطالعه در گیلان از میانگین کشور بالاتر است و همچنین میانگین سرانه سواد گیلان حدود 3 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی شهر رشت و تبریز را دروازه ارتباط ایران با دنیا در گذشته عنوان کرد و افزود: نخستین کتابخانه و چاپخانه در رشت راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه باشگاه‌های کتابخوانی باید در رشت افزایش یابد، بیان کرد: لازم است کتابخوانی به‌عنوان یک فرهنگ توسعه یابد و باید نگاه جدیدی به کتاب داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد پارک کتاب و پاتوق‌های کتاب در پارک‌ها برای شهرداری تعریف شده است.

علیرضا قانع تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که رشت در آینده نزدیک به‌عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود.

شهردار منطقه 2 رشت نیز در این نشست با بیان اینکه رشت پیشینه فرهنگی بالایی دارد، مطرح کرد: سرانه مطالعه کتاب در گیلان بالا است و رشت لیاقت میزبانی پایتخت کتاب در کشور را دارد.

مرتضی عاطفی بیان کرد: امیدواریم رشت علاوه بر برند بودن به‌عنوان شهر خلاق خوراک به‌عنوان پایتخت کتاب کشور نیز نامگذاری شود بنابراین با برنامه‌ریزی این اقدام مهم دست یافتنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار