ورودی های جدید از مشکلات ثبت نام می گویند
هر سال با آغاز مهرماه فقط از مدارس بوی ماه مهر نمی آید دانشگاه ها هم به شکل دیگری در گیر این بازگشایی هستند.
کد خبر: ۳۰۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 03 October 2016
هر سال با آغاز مهرماه فقط از مدارس بوی ماه مهر نمی آید دانشگاه ها هم به شکل دیگری در گیر این بازگشایی هستند. حال و هوای این روزهای دانشگاه ها هم دیدنی است. خیلی از ترم اولی ها از این که در دانشگاه پذیرفته شده اند خوشحالند و البته نگران و بعضی ها هم از این که در رشته دلخواه خود پذیرفته نشده اند ناراحت هستند و دغدغه دارند.
برخی ترم اولی های غیر بومی تنها نیستند و خانواده هایشان  هم همراه آن ها آمده اند و در راهروها و اتاق های دانشگاه ها، دانشکده ها و آموزشکده های خراسان شمالی به این سو و آن سو می روند. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی  با گذشت سال ها هنوز هم در گیر برخی زیرساخت هایی هستند که نبود آن ها مشکل ساز شده است و ثبت نام را به ویژه برای سال اولی ها مشکل کرده است.در خراسان شمالی  حدود 43 هزار دانشجو تحصیل می کنند و هر سال هم به تعداد دانشجویان افزوده می شود.امسال هم به گفته دست اندرکاران  بیش از هزار دانشجوی ترم اولی در خراسان شمالی به این جمع افزوده می شوند.
خوابگاه مناسب و رفت و آمد
پدر یکی از ورودی های امسال با بیان این که مهم ترین نگرانی اش در مورد خوابگاه و تردد است، بیان می کند:گفته شده به دانشجویان ترم اولی اشراق خوابگاه داده نمی شود و اکنون باید به دنبال محل مناسب و امنی برای اسکان فرزندم باشم.وی می افزاید: از پذیرفته شدگان ترم اول مقطع کارشناسی و کاردانی بدون شهریه ثبت نام می کنند اما گفته می شود این مبالغ را بعد ها به شکل دیگری از دانشجو اخذ می کنند که این ادعا نگران کننده است.وی با بیان این که همکاری عوامل دانشگاه در ثبت نام مناسب بوده است، ادامه می دهد: در دو روز اول ثبت نام به علت قطعی اینترنت دانشگاه نتوانستیم ثبت نام کنیم و مجبور شدیم چند مرتبه رفت و آمد کنیم.یکی از دانشجویان دانشگاه اشراق  هم خوابگاه و ایاب و ذهاب را مهمترین مشکل عنوان می کند و ادامه می دهد: هنوز نمی دانم وضعیت ساعت کلاس ها چگونه است اما گویا برخی دروس در ساعاتی تشکیل می شود که پس از آن سرویسی به دانشگاه نمی آید. وی ادامه می دهد: هنوز سلف دانشگاه راه اندازی نشده است و این در حالی است که گفته می شود باید برای دریافت غذا در سایت مخصوص این کار نام نویسی کرد و هنوز قیمت غذا هم نهایی نشده است و نمی دانیم باید خودمان هم به فکر غذا باشیم یا نه؟این مشکلات در دیگر دانشگاه ها هم کم و بیش  و با شدت و ضعف عنوان می شود.
  نبود کتاب و منابع
یکی از دانشجویان آموزشکده دارالفنون هم می گوید: بچه های ترم بالا می گویند نبود منابع و کتاب  از مهم ترین مشکلات این دانشگاه است و از سویی سلف دانشگاه هم هنوز راه نیفتاده است. سرابی می افزاید: با وجود این که گفته شده می توانیم از غذای سلف استفاده کنیم اما هنوز  خبری نیست و  در این مکان حتی یک استکان چای هم نخورده ایم.وی ادامه می دهد: در مورد مدرک این دانشگاه هم شایعاتی در مورد معادل بودن شنیده ام و ای کاش می شد در این مورد فردی پاسخگو باشد و ما را خاطر جمع کند.وی تأکید می کند: غنی بودن کتابخانه هم از مواردی است که فکر من را به خود مشغول کرده است و برای ما که خریدن همه کتاب های این رشته مقدور نیست وجود منابع درسی در کتابخانه خیلی مهم است.
کندی ثبت نام
یکی از ورودی های جدید دانشگاه علوم پزشکی استان هم از کندی ثبت نام، کمبود افراد پاسخگو و کارمندانی که بتوانند به خوبی دانشجویان را راهنمایی کنند و زیرساخت های ضعیف ثبت نام اینترنتی گلایه دارد و می گوید: با وجود این که چندین مرتبه برای ثبت نام مراجعه کرده ام اما هنوز نتوانسته ام مدارکم را کامل کنم و در این دانشگاه به اندازه ای سختگیری هست که برای نبود هر یک از بندهای ثبت نام مانند عکس و یا کپی شناسنامه باید بارها رفت و آمد کرد زیرا سختگیری ها در زمان ثبت نام در این دانشگاه  زیاد است.یکی از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه دولتی بجنورد هم می گوید: برخی از امور اداری مانند ارائه مدارک را می توان از طریق تلفن و یا اینترنت با دانشگاه در میان گذاشت اما بعضی از کارکنان هیچ تلاشی در این باره انجام  نمی دهند و حتی به سوالات مان هم از طریق تلفن پاسخگو نیستند.
راه اندازی سلف دانشگاه
دکتر شادکامی معاون آموزشی دانشگاه اشراق در مورد مشکلاتی که ورودی های جدید این دانشگاه دارند، می گوید: بسته ای از  واحد های ترم اول رشته های مختلف به ورودی های جدید ارائه می شود.وی اضافه می کند: قطع اینترنت چند ساعته بود اما از ابتدای سال تا کنون قطع اینترنت ما کاهش دارد و برای ثبت نام مشکل حادی به وجود نیاورده است. وی اضافه می کند:برای 11 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه دانشجو پذیرفته می شود و به همین دلیل اینترنت دانشگاه را ارتقا داده ایم و سرعت خوبی دارد. وی در مورد سلف و غذای دانشگاه هم می گوید:سلف دانشگاه از همین هفته راه اندازی می شود و با بخش خصوصی  قرارداد بسته ایم تا غذا با هزینه کمی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.
تامین کتاب
مسئول روابط عمومی دانشگاه حکیمان هم در مورد مشکلاتی که ورودی های جدید دارند به ویژه در مورد منابع درسی و کتابخانه این دانشگاه می گوید: این دانشگاه به لحاظ منابع درسی و کتابخانه ای وضعیت خوبی دارد و در سال 2 مرتبه از تهران کتاب های مورد نیاز مقاطع  کارشناسی و کارشناسی ارشد و آن چه مورد نیاز است و هیئت های علمی درخواست می کنند، تامین می شود.وی اضافه می کند: از روز شنبه هم سایت غذا باز شده است و دانشجویان در حال ثبت نام هستند ضمن این که ثبت نام از دانشجویان در دانشگاه  تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. /روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار