کد خبر: ۳۰۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 27 September 2016
تابناک - منطقه آزاد انزلی در کرانه خزر بزرگترین دریاچه جهان، عصر امروز (سه شنبه) با حضور پروفسور مجید سمیعی رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران، به سردیس این دانشمند بین المللی مزین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروفسور سمیعی در آیین رونمایی از این سردیس با قدردانی از رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و هنرمند سازنده آن، ابراز امیدواری کرد که این مجسمه، نمادی برای تلاش و موجب انگیزه بخشی به دانش آموزان و دانشجویان باشد.
وی اظهار کرد: امید من آن است که این تندیس میمنتی برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این منطقه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم انرژی بفرستیم تا انگیزه افرادی که برای نشان دادن و معرفی شایسته ایران عزیزمان به جهان تلاش می کنند ، بیشتر شود؛ جوان های ما در مدارس و دانشگاه ها اگر اینجا آمدند و تندیس را دیدند، انگیزه ای برای پیشرفت های بیشتر شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم گفت: حضور شما در منطقه برای همه ما گیلانی ها باعث افتخار است و من به نمایندگی از مردم استان خوشامد می گویم.
رضا مسرور اظهار کرد : در حال تلاش هستیم که زیرساخت ها را تکمیل کنیم و امیدواریم هنگام حضور مجدد شما در منطقه در سال های بعد، شاهد پیشرفت ها و اقدامات بیشتری باشید.
سردیس پرفسور مجید سمیعی رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران، توسط نادره حکیم الهی هنرمند مجسمه ساز ساخته و در آستانه مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی قرار داده شده است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
همچنین مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی استان، صبح امروز (سه شنبه) با حضور پروفسور سمیعی برگزار شد. تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و مرکز علوم اعصاب هانوفر آلمان نیز با حضور پروفسور سمیعی رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران به امضا رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار