عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روح حکومت دینی عدالت است و میزان همه حکومت‌های دینی با عدالت سنجیده می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 02 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در آیین جشن میلاد با سعادت مولای متقیان امام علی(ع) که در سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع)گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: در میان مخلوقات عالم تنها امام علی(ع) در کعبه زاده شد.

وی با بیان اینکه هر شهری دارای شناسنامه است، تصریح کرد: شهرستان گلپایگان با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران فراوان به نظام جمهوری اسلامی از شهرهای مهم کشور محسوب می‌شود و علما و فرهیختگان زیادی را در خود پرورانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله العظمی آقا سید محمدرضا گلپایگانی(ره) و آیت الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی(ره) را مایه فخر دنیای اسلام دانست و افزود: این بزرگان همواره از انقلاب اسلامی حمایت کردند و تقویت نظام اسلامی را واجب دانستند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: حضرت علی(ع) تنها امام دیروز و امروز نیست بلکه ایشان تا قیامت امام خواهند بود و دیانت علی و انسان مانند دریایی است که در کنارش یک ظرف کوچک آب قرار داده شود و ما فقط در حد توان خود را از آن سیراب کنیم.

وی با اشاره به اینکه علی الگو امروز و فرداها خواهد بود، خاطر نشان کرد: عمر 64ساله حضرت علی به پنج قسمت دوران کودکی، دوره جوانی، دوران هجرت و جنگ‌ها، دوره 25ساله تلخ سکوت و حکومت ایشان تقسیم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رشادت و مردانگی و دلاور مردی حضرت علی(ع) در عرب بی‌مثال بود، تاکید کرد: حضرت علی(ع) با شرکت در بیش از 80جنگ حدود یک هزار جراحت در بدن داشت و در جنگ‌ها دوشادوش پیامبر(ص) با کفار جنگید.

وی همچنین دوره 25ساله تلخ سکوت را جزء دوره چهار حضرت علی(ع) ‌عنوان کرد و افزود: ایشان در مورد این سکوت تلخ فرمودند:« اگر نگران تفرقه در بین مسلمانان و از بین رفتن دین نبودم، سکوت خود را می‌شکستم».

عضو مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم زندگی حضرت علی(ع) را دوران حکومت ایشان برشمرد و گفت: حکومت علی برای حاکمان و مردم الگو و اسوه است و برای مسئولان از این جهت که مسئولان نظام باید دغدغه علی، خدای علی، دین و حاکمیت ارزش‌های دینی را داشته باشند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: مردم پذیرفتند که حکومت در خدمت دین و اسلام باشد و مسئولان نظام هم باید انگیزه اجرای مکتب دین و مکتب اهل بیت را داشته باشند وهمان گونه که علی از بیت‌المال محافظت می‌کرد آنان هم از بیت‌المال به درستی محافظت کنند.

وی تاکید کرد: عدالت، روح حکومت دینی است و این نوع حکومت‌داری میزانی ‌برای همه حکومت‌های دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم در برابر حکومت دینی چه وظیفه‌ای دارند، بیان کرد: دشمن با تحریم‌های ناجوانمردانه می‌خواهد مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند، ولی ما در این عرصه وفادار می‌مانیم.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: انتقاد سازنده برای پیشرفت در امور مفید و تخریب متضرر است و نظام اسلامی با انتقاد سازنده شاداب می‌ماند و تملق‌گویی آفت نظام است.

وی شرکت در راهپیمایی 22بهمن و روز قدس را از وظایف مردم در حکومت علوی برشمرد و افزود: شرکت در این گونه راهپیمایی‌ها همراهی با نظام اسلامی است و وقتی شما را به وظیفه‌ای دعوت می‌کنند، لبیک بگویید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به سبک زندگی اشاره کرد و افزود: یک حکومت دینی با اجرایی شدن قانون، دغدغه‌مندی مسئولان نسبت به دین، پاک و عفیف بودن جسم و گفتار تجلی پیدا می‌کند و اگر در مسیر خدا و دین با صلابت و استواری حرکت کنیم به این هدف والا می‌رسیم.

گفتنی است، در آیین میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) که در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شده بود، امام جمعه، فرماندار، مسئولان شهرستان و مردم ولایت‌مدار گلپایگان حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار