مشاور وزیر کشور در دیدار با استاندار:
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده زمینه سازی برای توسعه اشتعال و کارآفرینی، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.
کد خبر: ۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ 05 February 2015
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان  ˈفهیمه فرهمندپورˈ چهارشنبه شب در این دیدار اظهار کرد: در دهه مبارک فجر، نمایشگاه منطقه ای نقش زنان در توسعه پایدار در پنج استان کشور برپا می شود.

وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه ها تاکنون در استان های خراسان رضوی و کرمانشاه افتتاح شده ، افزود: در این نمایشگاه ها که فردا در گیلان و روزهای آینده در استان های فارس و البرز برپا می شود؛ در مجموع ، یک هزار غرفه راه اندازی شده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده زمینه سازی برای توسعه اشتعال و کارآفرینی، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

فرهمندپور ادامه داد: با همکاری صندوق مهر رضا به 850 تولیدکننده حاضر در این نمایشگاه ها ، یکصد میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.

استاندار گیلان نیز در این نشست بیان داشت: توانمندی های بی نظیر زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نشان داده شده است.

محمدعلی نجفی با اشاره به توانمندی های زنان ایرانی گفت: این ظرفیت ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ازجمله مسائل علمی به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه در همین راستا در دولت تدبیر و امید تقویت جایگاه زنان اهمیت راهبردی دارد، گفت: توجه به اشتغال زنان یکی از این راهبردهاست.

استاندار گیلان به هنرمندی و سخت کوشی زنان گیلانی نیز اشاره و اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برای تقویت مشاغل خانگی بوی‍ژه در بخش های صنایع دستی و فرشبافی حائز اهمیت است.

نجفی افزود: در این بخش ها با پرداخت کمترین میزان تسهیلات می توانیم به افزایش درآمد خانوارها کمک کنیم.

وی رفع برخی تنگناها و زدودن اندیشه های نادرست در مورد زنان که سنخیتی با اسلام و ارزش های انقلاب ندارد، را نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد.

ساحره میرسیدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این نشست؛ با اشاره به افتتاح نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار در رشت گفت: این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه جاری در در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان برپاست.

وی به شرکت استان های مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه بانوان توانمند این استان ها ، دستاوردها و توانمندی های خود را در 54 غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا، نشست خبری فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در ارتباط با برپایی نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار، صبح فردا (پنجشنبه) در استانداری گیلان برگزار می شود.

این نمایشگاه عصر پنجشنبه با حضور مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در جاده رشت - تهران افتتاح خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار