مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در راستای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری و توجه به ‌سلامت اجتماعی، این سازمان با اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی اقدام به ساماندهی کودکان خیابانی، دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده و نیز افرادی که نیاز به نگهداری موقت دارند و احداث مراکز خدماتی، اجتماعی و درمانی در سطح این استان کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 26 August 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: سید مرتضی موسوی بعدازظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از مراکز درمانی و خدماتی بهزیستی در شیراز اظهار داشت: از این تعداد مراکز خدماتی و درمانی که به مناسبت هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد سه مرکز شامل ساختمان جدید اورژانس اجتماعی 123، مرکز کودکان خیابانی «موج مهربانی» و مرکز اجتماعی محوری درمان‌مدار تی سی «راز آرامش» در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری و توجه به ‌سلامت اجتماعی، این سازمان با اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی اقدام به ساماندهی کودکان خیابانی، دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده و نیز افرادی که نیاز به نگهداری موقت دارند و احداث مراکز خدماتی، اجتماعی و درمانی در سطح این استان کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تصریح کرد: با راه‌اندازی اورژانس 123، این مرکز به آسیب‌های اجتماعی ورود می‌کند و در کمتر از 15 دقیقه تیم‌های سیار اقدام به مشاوره می‌کنند و افرادی که نیاز به نگهداری موقت داشته باشند را به مراکز ویژه انتقال می‌دهند.

موسوی بیان داشت: با تماس به اورژانس 123، مداخله به‌موقع تیم‌های تخصصی پزشکی، مددکار و کارشناسان و مشاوران زبده در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد و اقدام به درمان و مشاوره می‌‌شود و در ابتدا در منزل و در صورت نیاز به مراکزی که تعیین شده است به‌صورت کوتاه، بلند و میان‌مدت خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در 6 ماه گذشته یک‌هزار و 146 نفر به مرکز مداخله بحران و یک‌هزار و 230 نفر به خدمات سیار مراجعه کرده‌اند و نیز تماس تلفنی  5 هزار و 297 نفر به مرکز 123، 16 مورد بازپروری زنان و 14 مورد به خانه سلامت مراجعه کرده‌اند و از امکانات مراکز درمانی و خدماتی این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در مورد مرکز درمانی و بستر ترک اعتیاد تی سی «راز آرامش» گفت: این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و دارای درمانگاه اقامتی، تخت بستری درمان اعتیاد است.

موسوی بیان داشت: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقای توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به‌موقع ازجمله اهداف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی 123 است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار