کد خبر: ۲۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 20 August 2016
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در واشینگتن گفت: احتمال درگیری جنگنده های سوری و آمریکایی در سوریه وجود دارد.

فیلیپ کراوتر درباره تقابل اخیر جنگنده های آمریکایی و سوری گزارش داد: این تقابل روز جمعه در حسکه، در شمال شرق سوریه رخ داد. بیشتر به گفته پنتاگون شبه‌تقابل بوده است. چون جنگنده های آمریکایی هنگامی فرارسیدند که جنگنده های سوری رژیم بشار اسد در حال ترک منطقه بودند. در نتیجه تقابل مستقیم یا تبادل آتش میان آنها وجود نداشته است. اما پنتاگون اعلام کرد این کار برای حفاظت از نیروهای ائتلاف و مسلماً نیروهای ویژه آمریکایی صورت گرفته است. این نیروها در خاک سوریه حضور دارند. لزوماً آنان هدف این بمباران (جنگنده های ارتش سوریه) نبودند. هدف از این حملات نیروهای کُرد هستند. اما این نیروهای کُرد تحت آموزش نیروهای ویژه آمریکایی قرار دارند. 

این خبرنگار افزود: مسلماً این اتفاقی جدید در جنگ سوریه محسوب می شود. ارتش آمریکا برای حفاظت از نیروهایش روی زمین ابراز آمادگی کرده است. خیلی روشن است که این به منزله تهدیدی برای رژیم بشار اسد است. بدین ترتیب به تقابل و رودررویی احتمالی میان جنگنده های سوری از یک سو و جنگنده های ائتلاف و ارتش آمریکا از سوی دیگر نزدیک می شویم. مشکل بزرگ این است که ارتباطی میان این دو ارتش وجود ندارد.این ارتباط میان آمریکایی ها و روس ها وجود دارد و این روس ها هستند که با سوری ها صحبت می کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار