یادداشت//محسن رضازاده
21 اردیبهشت امسال بود که مصباحی مقدم برای اولین بار اظهارات مهمی در خصوص درخواست احمدی نژاد از رهبری داشت که اغب کارشناسان سیاسی از آن بی اطلاع بوده اند.
کد خبر: ۲۷۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 17 August 2016
21 اردیبهشت امسال بود که مصباحی مقدم برای اولین بار اظهارات مهمی در خصوص درخواست احمدی نژاد از رهبری داشت که اغب کارشناسان سیاسی از آن بی اطلاع بوده اند.
او با اشاره به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی می گوید:
 با توجه به این اقدامات ستاد که می خواستند تحریم‌ها را دور بزنند «احمدی‌نژاد گزارشی به رهبری داد که ما به آخر خط رسیدیم و با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره انرژی هسته‌ایی باید‌ ، آن را امضا کنیم»، ولی رهبری با این گزارش مخالفت کردند که بعد از این مخالفت احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کردند و گفت اگر شما این دیدگاه را قبول ندارید، من دیگر مسئول این پرونده نیستم و رهبری با صراحت و قاطعانه فرمودند خودم این مسئولیت را قبول می‌کنم.

هرچند بعد از این موضوع  جامعه روحانیت مبارز اظهارات او را نظر شخصی وی قلمداد کرده بود تا بار سیاسی این مساله بر روی تشکل مطبوع شان که مصباحی مقدم سخنگوی آن است نیفتد. البته  موج سازی  این اظهارات به نظر چندان موفق نبود  چراکه نه تنها احمدی نژاد به آن واکنشی نشان نداد بلکه او با کمال بی تفاوتی به سفرهای پر رونق استانی خود نیز ادامه داد.

اما اینک نوبت محمد جواد لاریجانی است تا نگرانی های خود را نه به صورت مستقیم بلکه تلویحی و از منظری دیگری در مورد بازگشت احمدی نژاد طرح نماید
او می گوید:
دوستانی که با آقای احمدی‌نژاد و سایت‌های نزدیک به آنها کار می‌کنند از این دسته هستند. اینها حرفهایی می‌زنند که بنده تعجب می‌کنم؛ زیرا خود ایشان در سال‌های آخر ریاست جمهوری‌اش بدتر از این برجام را پیشنهاد می‌کرد. احمدی‌نژاد پیشنهاد داشت همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یک جا بدهیم و خودش هم با اوباما مذاکره و مسئله را حل کند.

او البته دولت فعلی را هم دراین زمینه ناکارامد می داند و بر حرف چند سال پیش برادر کوچک خود استوار است که می گفت آب نبات گرفتیم و در غلتان  دادیم .
توکلی نیز ماه پیش از قطعی بودن رد صلاحیت احمدی نژاد خبر داده بود.
با این اوصاف هرچند با نزدیک شدن به موعد انتخاباتی سال 96 این نوع اظهار نظرها قطعا اجتناب ناپذیر است اما قراین نشان می دهد جریان اصولگرائی بدون کمترین واهمه ای از بابت دوری گزینی از احمدی نژاد کماکان این گزینه سیاسی را با جدیت دنبال می کند  و قطعا نتیجه این انتخاب ، ایجاد دو معظل مهم  سیاسی در این اردوگاه خواهد بود.

1)هزينه هاى طرد احمدى نژاد در صورت انسجام اصولگرايان بر روى کانديد واحد  تا چه ميزان صرفأ دامن اصولگرايان را خواهد گرفت؟

2) اگر بنا بر حمايت از روحانى نباشد چه کسى ميتواند در اين رقابت مهم با تکيه بر مبانى انقلابى گرى و دور از انحرافات فکرى و اجرايي منتسب به احمدى نژاد با برنامه اقتصاد درون زا و ديپلماسى فعال مد نظر اصولگرايان به صورت واحد حمايت کلى اصولگرايان را جلب و آراى مستضعفين را کسب نمايد؟

محسن رضازاده
برچسب ها: احمدی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار