مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: 120 فقره پرونده قاچاق برنج از ابتدای سال تاکنون در این اداره تشکیل که 113 فقره آن رسیدگی و مختومه شده و علاوه بر ضبط کالا به میزان 2 میلیارد و 581 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
کد خبر: ۲۷۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 15 August 2016


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان سید مرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: عمده برنج های قاچاق تولید کشورهای پاکستان و هندوستان است که از طریق پاکستان و مرزهای شرق کشور وارد می شود.
وی قاچاق برنج از کشور های همسایه شرقی را خطرناک دانست و افزود: کالایی که بصورت قاچاق وارد کشور می شود هیچگونه نظارت بهداشتی بر آنها صورت نمی گیرد و این خود احتمال ورود بیماری های مختلف را افزایش می دهد و علاوه بر آن موجب برهم زدن نظم بازار در عرضه این کالا می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و خطرناک بودن عرضه برنج قاچاق در جامعه که خطرات اقتصادی و بهداشتی را در بر دارد بهترین کار معدوم کردن این کالای قاچاق است.
مدنی فدکی اظهار داشت: برنج با توجه به جایگاه غذایی خاص در میان مردم و نوع مصرف فراوان آن، به عنوان یکی از کالاهای اساسی خانواده های ایرانی به شمار می آید و دستگاه های دست اندرکار باید به صورت جدی بر نحوه ورود آن نظارت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار