سیستم چرخشی در ناکامی تیم ها، این بار ماشین سازی
هفته‌ی چهارم لیگ برتر باشگاه های کشور، با دو بازی برای نمایندگان استان به پایان رسید که دربی سنتی استان بین ماشین سازان و تراکتورسازان بر جذابیت این هفته بیش از پیش افزود.
کد خبر: ۲۷۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 14 August 2016
سرویس ورشی تابناک تبریز؛هفته‌ی چهارم لیگ برتر باشگاه های کشور، با دو بازی برای نمایندگان استان به پایان رسید که دربی سنتی استان بین ماشین سازان و تراکتورسازان بر جذابیت این هفته بیش از پیش افزود.


در این هفته، دو تیم ماشین سازی و تراکتورسازی به میزبانی ماشین سازی و در زمین تراکتورسازی به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان قلعه نویی با دو گل ایرانپوریان حریف سنتی خود را از پیش روی برداشتند و در دومین بازی در فولاد شهر اصفهان، گسترش فولاد رو در روی ذوب آهن یحیی گل محمدی قرار گرفت که بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
حال میخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم منتخب استان در هفته‌ی چهارم لیگ :

دروازبان هفته : محمدرضا اخباری ( تراکتورسازی )
دروازبان جوان تراکتورسازی که نامش در لیست 25 نفره‌ی تیم ملی برای اردوی ایتالیا دیده میشود، در این بازی توانست دروازه‌ی خود را مقابل رقیب جدی اش، مانوئل فرناندز، بسته نگه دارد تا دومین کلین شیت خود را در چهارمین بازی لیگ کامل کند.
هرچند مانوئل فرناندز با دو گلی که از ایرانپوریان در این بازی دریافت کرد آمار چشمگیری در این بازی نداشت و دخسوس در گسرش فولاد نیز چند سیو موثر داشت ولی اخباری به دلیل کلین شیت و مهار چند موقعیت خطرناک به عنوان دروازبان این هفته انتخاب شد.

مدافع چپ هفته : سعید آقایی ( تراکتورسازی )
بازیکن بومی تراکتورسازی نیز مانند سنگربان اول تیمش، نامش در لیست کیروش برای اردوی تدارکاتی ایتالیا حضور دارد.
آقایی مانند سه بازی گذشته، از ابتدا با فرارهای خود از کناره ها، سانترهای دقیق و اضافه شدن به خط هافبک در هنگام حمله، یکی از راه های اصلی تراکتور برای رسیدن به گلزنی است.

مدافعان مرکزی هفته : سید محسن حسینی ( گسترش فولاد ) هادی محمدی ( تراکتورسازی )
در روزی که گسترش فولاد بازی برده را در فولادشهر با تساوی عوض کرد، حسینی با تجربه یکی از خوب های این تیم بود.
بازیکن سابق تراکتورسازی با ایجاد سدی مستحکم به همراه مرتضی اسدی کاپیتان، مانعی بزرگ برای حمله‌ی ذوبی ها بودند. همچنین حسینی با دو بار قطع ارتباط و حضور در شروع های مجدد، یکی از ستون های اصلی تیم کمالوند در فولاد شهر بود.

در روزی که مدافعان ماشین سازی
هماهنگی همیشگی را نداشتند، هادی محمدی با ایستادگی در برابر حملات برق آسای وینگرهای سرعتی ماشین سازی، یکی از بهترین های تراکتورسازی در خط دفاعی بود.

مدافع راست هفته : محمد ایرانپوریان ( تراکتورسازی )
بازیکن مورد علاقه‌ی ژنرال بی شک یکی از بهترین های این هفته‌ی لیگ برتر بود.
محمد ایرانپوریان با دوندگی بی امان و اضافه شدن به پیستون راست، توپ های زیادی را روی دروازه‌ی مانوئل ریخت و هر دو گل بازی را که یکی از روی نقطه پنالتی و دیگری را با استفاده از همکاری تیمی خیره کننده به ثمر رساند تا تراکتورسازان به لطف این بازیکن، سه امتیاز بازی را بدست آورند.

هافبک دفاعی هفته : کاخا ( ماشین سازی )
ستاره‌ی گرجستانی رسول خطیبی، یکی از معدود بازیکنان ماشین سازی است که بازی همیشگی خود را به نمایش گذاشت ولی نتوانست مانع شکست تیمش در این بازی شود.
کاخا در این بازی با توجه به پست خود، موفق به سه قطع توپ، 2 خلق موقعیت و 2 بار هم مانع ضد حمله‌ی تراکتورسازان شد که در روزی که کیانی و مگنو باتیستای برزیلی فروغ همیشگی را نداشتند، ستاره رسول خطیبی در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

هافبک های میانی هفته
: کرار جاسم ( تراکتورسازی ) داریوش شجاعیان ( گسترش فولاد )
بازیکن عراقی تراکتورسازی، با بازگست به تیم سابق به روزهای اوج خود بازگشته و برای سومین بار در چهار هفته در تیم منتخب هفته قرار گرفته است.
کرار با پاس های در عمق و کناری، مهاجمان و وینگرهای سرعتی تراکتور را چند باری در موقعیت گل قرار داد.

زوج وی در تیم منتخب هفته، داریوش شجاعیان از گسترش فولاد است.
بازیکن جوانی که در این فصل، اثری از بازیکن خلاق و با فکر فصل گذشته نداشت و چند باری هم زیر فشار انتقاد های شدید کمالوند قرار گرفته بود، در این هفته ددر برابر ذوب آهن نشانه هایی از فصل گذشته‌ی خود را به نمایش گذاشت تا کمالوند برای رسیدن او به دوران خوب خود با پیراهن گترش فولاد، بیش از پیش امیدوار باشد.

وینگر چپ هفته : محمد ابراهیمی ( تراکتورسازی )
باز هم وینگر چپ و باز هم نام محمد ابراهیمی.
شماره 10 تراکتورسازی که با درخشش در بازی مقابل پیکان، در تیم منتخب هفته‌ی گذشتته قرار گرفته بود در این هفته نیز با استارت های سرعتی و دریافت پاس های بدون عیب و نقص از کرار و بازی روی زمین، تراکتورسازان را تا حدودی در فرصت گلزنی قرار داد.

وینگر راست هفته : سروش رفیعی ( تراکتورسازی )
بازیکن سرعتی تراکتورسازی در این بازی هم مانند هفته‌ی گذشته، خط حمله‌ی تیم منتخب را در سیطره‌ی قرمز پوشان قرار داده بود تا تراکتوری ها دو نماینده در خط حمله داشته باشند.
سروش رفیعی با اینکه سرعت ابراهیمی را در هنگام حملات نداشت ولی با استفاده از پاس های رو به عقب به کرار و سایر هافبک ها، روزنه های ماشین سازی را به راحتی میگشود؛ هرچند وجود مانعی چون حبیب گردانی اجازه‌ی خودنمایی همیشگی را به دیگر ملی پوش کشورمان نمیداد.

مهاجم نوک هفته
: لوسیانو پریرا "شیمبا" ( گسترش فولاد )
مهاجم سابق سپاهان و فولاد، بالاخره اولین گل گسترش فولاد را در شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر در هفته‌ی چهارم به ثمر رساند تا هیچ تیمی بدون گل زده در لیگ نباشد.
شیمبا در روزی که رافخایی و پاکدل اخراجی از ماشین سازی و ادینیو و حاتمی از تراکتورسازی عملکرد در خوری برای تیمشان نداشتند، با تک گلی که به ثمر رساند، خود را در نوک پیکان خط حمله‌ی تیم منتخب هفته قرار داد تا کمالوند بیشتر به تیم خود در روزهای آینده امیدوار شود.

تیم منتخب استانی هفته‌ی چهارم لیگ
 برتر باشگاه های کشور
مربی برتر هفته : امیر قلعه نویی ( تراکتورسازی )
ژنرال فوتبال ایران، پس از حضور سالیان دراز در دربی پایتخت به عنوان بازیکن و سرمربی، این فصل طعم دربی سنتی تبریز را نیز چشید و موفق شد نبرد حساس این هفته را به سود خود به اتمام برساند.
به غیر از قلعه نویی، کمالوند پس از نمایش ضعیف در سه هفته‌ی ابتدایی، عملکرد قابل قبولی در بازی مقابل ذوب آهن از خود به نمایش گذاشت و با یک امتیاز از فولاد شهر بازگشت.
رسول خطیبی، سرمربی بومی ماشین سازی، در روزی که از دقیقه 43 با اخراج حامد پاکدل، بازیکنی که در دربی مقابل گسترش فولاد هم از بازی اخراج شده بود، مجبور به عقب نشینی کرد و با باخت مقابل تراکتورسازی آمار نه چندان مطلوب را از خود به جای گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار