- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: صاحبان قلم و بیان باید آراستگی اخلاقی داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 07 August 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار افزود: با حاکم شدن اخلاق در جامعه، هر چیزی در مسیر صحیح خود قرار می گیرد چراکه بسیاری از بد اخلاقی ها، ناشی از انتشار دروغ، تهمت و یا موارد خلاف واقع است.
وی آراستگی خلاقی برای اصحاب قلم و حاکمیت اخلاق در رسانه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: فعالان رسانه نقش مهمی در پیشرفت و ترقی جامعه دارند و می توانند اجتماع را به سمت تعالی و یا اختلاف هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر توجه به رسالت اصلی خبرنگاران گفت: قلم و بیان دو نعمت بزرگ در اختیار خبرنگاران است که چگونگی استفاده از این دو بسیار مهم می باشد.


***برخی به دنبال تک صدایی در جامعه هستند
آیت الله میرعمادی همچنین بر ارتقای آثار کیفی رسانه ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر رقابت بسیار خوب و ارزشمندی میان رسانه های استان وجود دارد.
وی ادامه داد: برخی افراد در استان به دنبال تک صدایی بوده و مایل هستند تمامی رسانه ها یکنواخت بنویسند که این امر مضر است و رسانه ها باید بتوانند با فراغ بال و آزادانه واقعیت ها را انتشار دهند.
وی با تاکید بر نقد منصفانه و مودبانه رسانه ها اضافه کرد: تک صدایی سبب رواج تملق، چاپلوسی و دوری از واقعیت ها می شود و مادامی که واقعیت ها بازگو نشود جامعه رشد نخواهد کرد.
وی همچنین درست نویسی و زیبا نویسی را از ملزومات خبرنگاری دانست و گفت: باید رسانه های تخصصی از جمله در رابطه با اقتصاد مقاومتی، سیاسی، خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی و علمی در استان ایجاد شود.

*** عدم انجام درخواست مادر شهید پس از 34 سال موجب شرمندگی است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین افزود: مادر شهید خبرنگار علیرضا حیدریان ازسال 61 تاکنون درخواست نامگذاری یکی از معابر خرم آباد بنام فرزند شهید خود را داشته که تاکنون انجام نشده که باید به دلیل عدم اجرای این درخواست شرمنده باشیم.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در این شرایط تکریم و تجلیل معنا ندارد، افزود: این رفتار، مصیبت و درد و فاصله گرفتن از شهدا و ارزش ها است.
وی با طرح این پرسش که آیا قشر خبرنگار شایسته نامگذاری یکی از خیابان های شهر بنام خبرنگار شهید نبودند؟ ادامه داد: زمانی که در نامگذاری پل ها و یا خیابان ها انتقاد می شود عده ای ناراحت می شوند در حالیکه این نامگذاری ها از بهترین مصادیق تکریم است.
وی اظهار کرد: امید می ورد مسئولان از این مساله متنبه شوند چراکه نظام و آرامش امروزی به برکت خود شهدا است.
آیت الله میرعمادی همچنین اضافه کرد: مهمترین خصوصیت شهیدان خبرنگار، علیرضا حیدریان و محمود صارمی عشق، پاکی و شجاعت بوده است.
وی گفت: شهید صارمی در برابر متحجرانی که بنام اسلام آمریکایی فتنه ایجاد کرده بودند ایستادگی کرد و رسالت خبرنگاری خود را انجام داد.

***انجام فعالیت های سیاسی لرستان در کمال امنیت، بیانگر ارتقا فرهنگ سیاسی استان است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این مراسم گفت: انجام فعالیت های سیاسی لرستان در کمال امنیت، بیانگر ارتقا فرهنگ سیاسی استان است.
سید سعید شاهرخی افزود: این فعالیت ها در برخی استان ها با چالش های جدی و یا برخوردهای فیزیکی مواجه بوده است.
وی اظهار کرد: در خصوص دغدغه امروز جامعه فرهنگی در ارتباط با نشاط اجتماعی، کنسرت های موسیقی و برنامه های مشابه که در سایر استان ها با چالش مواجه است به خوبی در لرستان اجرا می شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب قانون و با صدور مجوز، بستر مناسبی برای اجرای این برنامه های فرهنگی فراهم کرده است.
شاهرخی همچنین خبرنگاران را از ارکان موفقیت استان دانست و گفت: طی سه سال گذشته تغییرات اساسی در استان رخ داده و توجه به معیشت و سرمایه گذاری در اولویت بوده است.
وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان و فرهنگ سازی در این رابطه، افزود: اصحاب رسانه در تمامی این برنامه ها یاری و فضای استان را دگرگون کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار