رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسي به منظور اجراي توافق‌نامه‌هاي مشترك به ويژه در زمينه آموزش زبان فارسي، در بيروت با تعدادي از روساي دانشگاه‌هاي لبنان ديدار كرد.
کد خبر: ۲۷۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 07 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، ديدار احسان قبول، نماینده رئیس دانشگاه فردوسي با عدنان سيدحسين، رييس دانشگاه لبنان، كه با هماهنگي رايزن فرهنگي ايران در بيروت صورت گرفت، تمديد برخي توافق‌نامه‌هاي قبلي دو دانشگاه كه با همكاري و پي‌گيري رايزني فرهنگي كشورمان در لبنان منعقد شده بود، بررسي شد.

در اين ديدار عدنان سيد حسين، آمادگي خود را براي همكاري با دانشگاه‌هاي ايران اعلام كرد و در پايان دو طرف توافق كردند كه سومين كنفرانس ادبيات تطبيقي (عربي و فارسي) با همكاري دانشگاه‌هاي فردوسي و لبنان سال آينده در بيروت برگزار شود.

همچنين احسان قبول، با همراهي ويكتور الكك، سردبير مجله «الدراسات الابيه» و از چهره‌هاي سرشناس ادبي لبنان، با يوحنا عقيقي، معاون رئیس دانشگاه روح‌القدس، در محل اين دانشگاه ديدار كرد.

در اين ديدار مقرر شد در سفر رئیس دانشگاه فردوسی تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و در برخی حوزه‌ها از جمله زبان فارسی و ترجمه آثار اقدامات اجرایی انجام شود.

در ادامه اين بازديدها، دکتر قبول با مسئولان دانشگاه معارف از جمله محسن صالح ديدار داشت و راه‌هاي گسترش همكاري‌ها و مبادلات علمي بين دو دانشگاه به ويژه در زمينه آموزش زبان و ادبيات فارسي را بررسي كرد و تصمیم بر آن شد بر اساس تفاهم‌نامه دانشگاه المعارف لبنان به نماینده مرکز فردوسی در توسعه زبان فارسی در لبنان فعالیت کند.

همچنين با برنامه‌ريزي رايزني فرهنگي كشورمان در لبنان، احسان قبول در ادامه سفر خود به لبنان، كارگاه‌هاي روش‌شناسي آموزش زبان فارسي به غيرفارسي‌زبانان را در شهر بيروت برگزار كرد. در مجموع بيش از ۶٠ تن از مدرسان زبان فارسي و فارغ‌التحصيلان اين رشته از دانشگاه لبنان و نيز برخي فارغ‌التحصيلان لبناني دانشگاه‌هاي ايران، در اين كارگاه‌ها به مدت ٢٠ ساعت شركت كردند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار