مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 10 هزار پروژه در قالب حدود دو هزار و 700 طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد یک هزار و 800 مورد است.
کد خبر: ۲۷۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 04 August 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر حاجی محمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح این طرح ها را حدود 500 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام کشور باید اولویت بندی شود و پروژه های مهم در اولویت بهره برداری قرار گیرند، افزود: باید از بخشی نگری در زمینه اجرای طرح های عمرانی پرهیز شود و در عین حال بهره برداری از طرح های مهم و اولویت دار مورد توجه دولت است.
حاجی محمدی بالا بودن نیازهای مالی کشور و محدودیت منابع مالی را یادآور شد و بیان کرد:
به گفته کارشناسان اقتصادی سال 94 به دلیل کاهش قیمت نفت و پایین بودن سهم فروش آن سال سیاه تاریخ اقتصادی کشور بوده است.
مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت یازدهم با تاکید بر لزوم توجه به انضباط مالی در کشور و دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: هزینه های جاری کشور بیشتر از اعتبارات سرمایه ای آن است و دولت نیز به دنبال کاهش هزینه های جاری است.
حاجی محمدی عنوان کرد: تمامی نهادهای دولتی کشور دشواری های متعددی در زمینه مالی و اعتباری دارند که باید با برنامه ریزی این وضعیت را تا بهبود شرایط اقتصادی تحمل کرد.
وی توجه به اقتصاد مقاومتی را از راهکارهای مهم کاهش مشکلات مالی کشور دانست و ابراز داشت: برای مقاوم شدن اقتصاد و کاهش مشکلات اقتصادی کشور باید زیرساخت ها اصلاح شود و تورم نیز به زیر پنج درصد برسد.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: باید در سایه توجه به ابزارهای مختلف مالی، جذب سرمایه گذاری های جدید و تقویت بخش خصوصی به دنبال کاهش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی بود که تحقق این امر مهم نیازمند تلاش و همکاری بین بخشی و همگانی است.
*سفرهای استانی دولت پربار و اعتمادآفرین است
مسئول پیگیری سفرهای استانی دولت تدبیر و امید گفت: سفرهای رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با رویکرد خدمت رسانی بوده و به این لحاظ برای توسعه عمرانی مناطق نیز پربار و اعتمادآفرین است.
حاجی محمدی بیان کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهوری هر قولی داده نمی شود بلکه اتکای دولت در این سفرها دادن وعده های قابل عمل به مردم است.
وی اظهار کرد: در این سفرها مشکلات هر استان در حوزه های زیرساختی و توسعه ای بررسی و اقدام های لازم برای رفع آنها انجام می شود.
حاجی محمدی عنوان کرد: این سفرها موجب افزایش نشاط اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به انقلاب، کارگزاران و خدمتگزاران نظام خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد به زودی میزبان سی امین سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار