تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / استیضاح شهردار رشت در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر با ۶ امضاء اعلام وصول شد و همچنین مقرر شد جلسه بررسی استیضاح شهردار ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد برگزار شود.
کد خبر: ۲۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 04 August 2016
تابناک / استیضاح شهردار رشت در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر با ۶ امضاء اعلام وصول شد و همچنین مقرر شد جلسه بررسی استیضاح شهردار ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۵ مرداد برگزار شود.


در این گزارش به بررسی نظرات موافق استیضاح ثابت قدم اشاره خواهیم کرد.



چه کسانی نمی خواهند ثابت قدم استیضاح شود؟


تابناک / مطمئنا استیضاح شهردار رشت با واکنش های فراوان روبرو خواهد بود و بسیاری از افراد هم بنا به دلایل مختلف، تمایلی به استیضاح شهردار نخواهد داشت. در همین راستا تقابلی در فضای مجازی مابین گروه های طرفدار و مخالف عملکرد ثابت قدم شکل گرفته و برخی خود را به آب و آتش می زنند تا با معرفی خود به عنوان نمایندگان افکار عمومی، چنین وانمود کنند که مردم مخالف استیضاح شهردار رشت هستند.

در میان مخالفان برکناری ثابت قدم، چهره های آشنایی به چشم می خورد که تعدادی از آنان که این روزها تحرکات بیشتری از خود نشان می دهند، در ادامه لیست شده اند؛

 

نفر اول، فردی با ظاهر موجه اصولگرایی است که اخیراً در قامت مشاور یکی از کمیسیون ها با دریافت سکه مورد تقدیر عضو شورا قرار گرفته است. وی از جمله افرادی است که از هم اکنون و در محافل خصوص خود را برای کاندیداتوری در انتخابات بعدی تعرفه کرده و به دنبال اسپانسر مناسب برای پیشبرد اهداف انتخاباتی اش در آینده می باشد!

نفر بعدی، مدیر یکی از مناطق است که پیش از این خود را به هر دری می زد تا پس از برکناری ثابت قدم، به عنوان شهردار بعدی رشت یا حداقل سرپرست سه ماهه معرفی گردد و حتی به برخی رسانه ها برای اینکه این موضوع را انتشار داده و وی با تکذیب آن بتواند نام خود را مجددا بر سر زبان ها بیندازد، پیشنهاد مالی می داده است! حالا اما تلاش تحسین برانگیزش برای جمع آوری طومار، جای تامل دارد.

فرد دیگری که می توان به راحتی حضور وی را در این میان حدس زد و اکنون به نوعی فضای مجازی و آن چه در آن اتفاق می افتد را مدیریت می کند، از نزدیکان و نورچشمی ها بوده و همان فردی است که پیش از این نیز در تهیه کتابی در خصوص تحلیلی خط رسانه ای برخی رسانه های مخالف نقش اساسی داشته است.

برادر یکی از اعضای شورا هم که در قامت وکیل اقدام به انعقاد معاملات میلیاردی کرده است، از جمله افرادی است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از استیضاح ثابت قدم به کار بسته است.

نفر بعدی هم مدیر بدنامی است که تقریباً در بین تمام همکاران خود شناخته شده است و حضور وی در میان مخالفان استیضاح ثابت قدم نه تنها نقطه قوتی محسوب نمی شود بلکه می تواند نویدی برای پیروزی موافقان استیضاح باشد.



استیضاح شهردار رشت بهترین فرصت برای شفاف سازی مالی است


محسن خاکزاد فعال اجتماعی در مصاحبه با خزر با اظهار اینکه شهردار رشت از طرف همین شورا انتخاب شده و باید از فرصت استیضاح به بهترین نحو استفاده کند اعلام داشت در برخی از قراردادها و پرداختهای مالی تخلفات جدی وجود دارد.

خاکزاد با اظهار اینکه استیضاح بهترین فرصت است که شهردار رشت به شبهات جدی مربوط به عزل و نصب عجیب مدیران، 16میلیارد تومان هزینه انجام شده برای پروژه پیاده راه فرهنگی که 12 میلیارد بیشتر از بودجه مصوب بوده است، پاداش های در نظر گرفته شده چندین میلیونی  برای برخی افراد از جمله  15 میلیون تومان برای راننده اش ، معامله 2 میلیاردی شهرداری با برادر عضو شورا و پرداخت پول به برخی رسانه های ستایشگر خود پاسخ دهد.

خاکزاد در ادامه با ابراز اینکه شهرداری در حوزه عمرانی فعالیتهای خوبی داشته است، شفاف نبودن نحوه هزینه کرد و مشکلاتی از جمله همکاری خواهر خانم شهردار در شرکت پلشیر که مشاور اصفهانی پروژه پیاده راه فرهنگی رشت است را از جمله عواملی دانست که فعالیت عمرانی را تحت الشعاع قرارداده است.

وی با بیان اینکه احداث پیاده راه فرهنگی بدون حل مشکل ترافیک و محیط زیستی رودخانه آلوده نمی تواند به توسعه پایدار کمک کند به ثابت قدم توصیه کرد بجای گره زدن توسعه شهر به مدیریت خودش پاسخ های شفاف به اعضای شورا که منتخب مردم هستند بدهد که چنانچه پاسخ ها قانع کننده باشد نمایندگان مردم مطمئنا اعتماد مجدد خود را به شهردار نشان خواهند داد.

وی در ادامه صدور بیانیه و طومار نویسی مدیران شهرداری که مدام در این مدت عزل و نصب شده اند را اقدامی عوام گرایانه و غیراخلاقی دانست و مجددا از ثابت قدم خواست تا مستندات باجگیری برخی از اعضای شورا را منتشر کند. 



ثابت‌قدم بیش از یک میلیارد از بانک شهر وام شخصی گرفت/نامه حمایتی مدیران شانتاژ است


محمود باقری خطیبانی در گفتگو با ۸دی بابیان اینکه استیضاح شهردار را حق شورای شهر می‌دانم و نظارت بر عملکرد مجموعه‌ی شهرداری عین وظیفه‌ی شورا است اظهار داشت: بنده یکی از مخالفین آقای ثابت‌قدم هستم چون از عملکرد ایشان از زمان شورای سوم تاکنون کاملاً آگاهم و حتی هنوز هم ایشان را یک پای مشکلات شورای سوم می‌دانم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه آقای ثابت‌قدم تخلفات زیادی تاکنون داشته است افزود: ازجمله خلاف‌های ایشان می‌توان به انحراف از بودجه در اجرای پروژه‌ی پیاده راه فرهنگی، اتفاقات روز رشت، انجام هزینه‌های بسیار زیاد برای دعوت از افراد مشهور جهت پوشاندن ندانم‌کاری‌های خود اشاره کرد.

عضو هیئت‌رئیسه‌ی شورای چهارم شهر رشت گفت: همین چند وقت پیش از خانم کرامتی و مادر خانم علیدوستی دعوت کردند برای همایش کمک به پرورشگاه مژدهی درحالی‌که به اعتقاد بنده هزینه پرداخت‌شده جهت اقامت در هتل، تفریح کنار ساحل و هدیه‌ای که بابت دعوت از ایشان پرداخت‌شده به‌مراتب بیشتر از کمک به پرورشگاه بوده است یا مثلاً رضا عطاران را دعوت کرده بودند تا ندانم‌کاری‌های خود را بپوشانند و از هیچ‌کس هم‌صدایی بلند نشد.

باقری انتشار نامه اخیر از جانب ۳۸ تن از مدیران شهرداری در حمایت از ثابت‌قدم را شانتاز خوانده و اظهار داشت: اکثر مدیران با من صحبت کردند و اعلام کردند از ما به‌اجبار امضا گرفته‌اند، برخی هم گفتند ما اصلاً نمی‌دانستیم چرا دارند امضا می‌گیرند، البته لازم به ذکر است بسیاری از آن‌ها امضای خود را پس گرفته‌اند.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه خلاف‌های آقای ثابت‌قدم بیش‌ازحد است گفت: طبق اعلام بازرسی استانداری شهردار رشت بیش از ۱۱۰ مورد تخلف داشته است.

وی افزود: کرباسچی به خاطر صادر کردن فقط ۲۸ حکم به شورا احضار شد درحالی‌که آقای ثابت‌قدم تاکنون بیش از ۳ هزار حکم صادر کرده است، ایشان که ادعای چابک سازی دارد روزی آمد و اعلام کرد شهرداری نیاز به ۵۰۰ نیرو دارد و به‌این‌ترتیب خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها و اقوام دور و نزدیک خود را سر کار آورد.

باقری خطیبانی با اشاره به اینکه شهرداری دیگر طاقت سیاسی‌کاری را ندارد گفت: آقای شهردار روی همه را سفید کرده است، اسنادی در دست داریم که نشان‌دهنده پرداخت‌های کلان از جانب ایشان به سایت‌های حامی فتنه و براندازی نظام است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: خلاف‌های آقای ثابت‌قدم در زمینه‌های انحراف بودجه، عمرانی، اداری و غیره به‌مراتب بیشتر از مجموعه تخلفات کل شهردارهای رشت از زمان تشکیل این نهاد تاکنون بوده است و به اعتقاد من ایشان خلاف‌کارترین شهردار تاریخ رشت است.

باقری در خصوص پشت پرده‌ی ساخت مجموعه بانک‌های شهر در زیر پل‌ها و معابر شهر گفت: آقای ثابت‌قدم بیش از یک میلیارد از بانک شهر وام شخصی گرفته و به‌جای پرداخت قسط با احداث شعب بانک شهر در زیر پل‌ها و سطح شهر به آن‌ها خوش‌خدمتی کرده است درحالی‌که می‌شد از این فضاها برای ایجاد بازارچه یا پارکینگ استفاده کرد.

وی در پایان بابیان اینکه خلاف‌های شهرداری برای همه محرز شده است گفت: من از رأی دیگران خبر ندارم اما به نظرم این دفعه مسئله استیضاح شهردار بسیار جدی و صددرصدی است.



 10 سطر برای 10 عضو شورای شهر رشت؛ ایستادگی کنید!


اگر بگوییم 10 عضو از 15 عضو شورا این روزها سخت ترین روزهای زندگی خود را سپری می کنند دروغ نگفته ایم. فشارها بر اعضا شورای شهر رشت به حداکثر رسیده است تا آن جا که باید گفت شاید کمتر کسی تصور می کرد روزی شورانشینان، اسرار و جزییات زندگی شخصی و خانوادگی خود را منتشر شده در فضای مجازی ببینند!

از امروز تلاش ها عملاً وارد فاز جدیدی شده است که شاید در طول تاریخ شهرداری رشت بی سابقه باشد. متاسفانه از دیروز برخی افراد با هجوم به صفحه اینستاگرام اعضای شورا اقدام به فحاشی گسترده و نسبت دادن زشت ترین القاب به آنان و حتی خانواده شان نموده اند.

در همین راستا، نگارنده ذکر چند مورد را خطاب به 10 عضوی که این روزها زیر بار سخت ترین و شدیدترین فشارها قرار دارند ضروری میداند:

1. 10 عضو محترم شورا، همین حالا هم شما برنده یک نبرد نابرابرید، حالا دیگر خوی دیکتاتور مابانه برخی از پشت ژست های متفکرانه شان بخوبی نمود پیدا کرده است، باور کنید بنده نیز همچون بسیاری دیگر از شهروندان این شهر میدانم که چقدر درد دارد برای پدری که ببیند فرزندش را تطمیع می کنند تا بر علیه او مطلب بنویسد و چقدر سخت است مرد آبرومندی که سالها سابقه خدمت صادقانه در کرسی فرماندهی و ریاست داشته است، ببیند که به او تهمت می زنند که می خواهد بر کرسی زودگذر ریاست شورا تکیه بزند.

2. شما 10 عضو محترم شورای شهر رشت مطمئن باشید آیندگان به صداقت و نیکی از شما یاد خواهند کرد، چرا که آن روزی که حقوق آتش نشانان زحمتکش با تاخیرهای چند ماهه واریز شد، دلتان را به افتتاح نمایشگاه گلهای شمعدانی خوش نکردید و مردانه به میدان آمدید و پرسیدید چگونه فلان خانمی که حکم انتصابش اسفند ماه صادر شده در عرض کمتر از یک ماه لایق آن شده است که برایش پاداش چند ده میلیونی در نظر گرفته شود؟!

3. شما 10 عضو شورا دیدید چگونه برای یک زن و شوهر بیش از 22 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شد اما مانند دیگران بی توجه به این موضوع، خود را سرگرم افتتاح سرای محلات نکردید.

4. شما 10 ستاره دنباله داری خواهید بود که در برابر هجمه های رسانه ای ذینفعان هرچند سکوت کردید اما سکوت تان نه از سر تسلیم بلکه ناشی از تلاش تان برای حفظ آرامش شهری بوده است که به آن عشق میورزید وگرنه شما هم می توانستید برادرتان را در کسوت یک وکیل، تشویق به انعقاد معاملات میلیاردی کنید یا برای یک طرح مطالعاتی پیش پا افتاده ....

5. عزیزان شما را به خدا در برابر فشارهای فزاینده، خم به ابرو نیاورید چرا که دعای خیر مادرانی پشت شماست که فرزندان شهیدشان را با سربند یا زهرا از میدان شهدای ذهاب بدرقه کردند و نمی دانستند این بدرقه آخرین دیدارشان خواهد بود، همان میدانی که به علت برخی سومدیریت ها جلوه گاه صحنه های ناشایست در روزی شد که می توانست خاطره انگیزترین روز رشت را رقم بزند.

6. عزیزان شورانشین، ما دانستیم که شما فهمیدید چه کسانی چه نقشه هایی برای مدیریت شوراهای بعدی در سر می پرورانند. ما دانستیم که شما فهمیدید آنروزی که این کلانشهر از داشتن کمترین امکانات حمل و نقل و اتوبوس های نو محروم بود چند ده میلیون خرج نوسازی ساختمان سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شد. ما فهمیدیم که چشمان نظارتی شما بر آنچه در بکارگیری افراد خاص در شرکت های پیمانکاری به وقوع پیوست، بسته نبود و حالا هم میدانیم که میدانید تمام این فحاشی ها از کجا و توسط چه کسانی هدایت می شود.

7. عزیزان مقاومت کنید و فریب ژست های روشن فکرانه و عوام فریبی های ظاهر سازانه را نخورید، یادتان باشد اینبار پای حیثیت و آبروی تان در میان است، باور کنید حتی اگر موفق هم نشوید ماه برای همیشه پشت ابر نمی ماند و روزی فراخواهد رسید که قلم بَه بَه و چَه چَه کنندگان رنگی برای نوشتن ندارد. آن روز همان روزی است که از شما به عنوان منجیان واقعی این شهر نام خواهند برد.

8. عزیزان مقاومت کنید چرا که بهتر از ما می دانید اندک پستی که به آن دست پیدا کرده اید، تنها آزمونی الهی برای سنجش عیار صداقت و مردانگی شماست، چه بسا افرادی که در آسمان ها بسیار شناخته شده تر از زمین هستند. با ایستادگی نشان دهید که صندلی شورا وامدار شخصیت شماست نه شخصیت شما وامدار یک صندلی.

9. عزیزان، ما نمی گوییم که می دانیم چه می کشید، چرا که کسی رودرو به ما و خانواده مان توهین نکرده است اما در تمام طول تاریخ بوده اند افراد مستبد که هیچ ارزشی برای کرامت انسانی قائل نبوده و به زیردستان به چشم پله هایی برای ترقی خود نگریسته اند، نشان دهید که رشت جایی برای رشد و نمو این دسته از افراد نیست.

10. روزهای سرنوشت سازی برای شما 10 ستاره دنباله دار در پیش است، شما را به خدا در لحظه نهایی تنها به منافع مردم و چهره با سیلی سرخ شده کارگران زحمتکش فکر کنید و به یاد بیاورید چگونه برخی توانمندسازی بانوان را دیدند اما کرامت انسانی و اجتماعی یک جانباز در مراسم افتتاحیه کذایی را نه.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار