دستگاه های مختلف دیالیز در بیمارستان مورد بررسی و نمونه برداری قرار گرفتند که خوشبختانه هیچ کدام مشکلی نداشتند .
کد خبر: ۲۶۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 31 July 2016
 دکتر ایرج نظری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری خود با اصحاب  رسانه استان اظهار کرد: پس از فوت چهار نفر از بیماران دیالیزی در بخش دیالیز بیمارستان سینا طی چند روز گذشته، اطلاعات کاملی در این زمینه جمع آوری  و اقداماتی صورت گرفت .

وی با اشاره به اینکه درباره مسائل بهداشتی و درمانی نمی توان به سادگی پاسخ داد ،افزود: درباره علت قطعی مرگ چهار بیمار تا زمانی که مطمئن نشده ایم نمی توانیم اظهار نظر کنیم چرا که گاه چندین ماه وقت نیاز است تا اگر قصوری صورت گرفته، علت یابی شود.

نظری اظهار داشت: بعد از تجمیع اطلاعات ، اقداماتی صورت گرفت و نمایندگانی نیز از طرف وزارتخانه برای پی گیری این موضوع تعیین شدند که به همراه نمایندگانی از خوزستان به بررسی مساله پرداخته شد.

معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به علائم و شواهدی که از بیماران به دست آمد، عامل بیماری، گوارشی بوده و ارتباطی به دستگاه های دیالیز ندارد .

وی افزود: بیماری منشا خونی نداشته است و از طریق خون انتقال نیافته است چرا که هیچ علامتی در آنها مشاهده نشده و دستگاه های دیالیز کاملا بررسی شده اند.

نظری خاطر نشان کرد : این بیماری گوارشی در 8 نفر مشاهده شده که 4 نفر آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و تحت درمان قرار گرفته اند و حال عمومیشان خوب است.

وی افزود : عامل بیماری از طریق دهان وارد شده و ما خوردن غذای نذری را به شدت تکذیب می کنیم.
 
معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بیماران فوت شده طی دو روز یک شنبه و دو شنبه   دیالیز شده اند و ما در حال بررسی ویژه این دو روز هستیم.

وی با اشاره به اینکه این مساله قابل کتمان نیست گفت : کلیه عوامل از سیستم های حرارتی گرفته تا سیستم های بهداشتی و درمانی در حال بررسی هستند تا عامل اصلی شناسایی شود .

نظری با اشاره به اینکه تابستان فصل بیماری های روده ای است افزود: باید مراقبت های بیشتری برای جلوگیری از بیماری های روده ای صورت گیرد .

وی خاطر نشان کرد: سیستم قضایی نیز در حال بررسی پرونده است و اگر شخص خاصی مجرم باشد ، مجازات خواهد شد.

در ادامه دکتر سلمان زاده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت : بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع با دستور ریاست محترم دانشگاه جندی شاپور، تیم فنی تشکیل شد و به همراه 2 تن از وزارتخانه ، بلافاصله مساله مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: دستگاه های مختلف دیالیز در بیمارستان مورد بررسی و نمونه برداری قرار گرفتند که خوشبختانه هیچ کدام مشکلی نداشتند .

سلمان زاده با اشاره به اینکه علت مرگ به یک سندروم گوارشی مربوط است افزود: آشپزخانه بیمارستان و مخازن آب بررسی شده اند و فاقد آلودگی میکروبی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این بیماری از طریق دهان انتقال یافته است و از منابع مختلف نمونه برداری صورت گرفته و تا اعلام نتایج میکروبیولوژی نمی توان به آن پاسخ داد.
وی افزود: عامل بیماری زا باید در محیط کشت بماند و حداقل چند روز طول می کشد تا نتیجه نهایی بدست آید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار