مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: در سه ماه ابتدایی سال 1395 بیش از 44 هزار واگن باری در بندر شهید رجایی تخلیه شده که رشد 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
کد خبر: ۲۶۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 20 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد پورفخری ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی با موضوع حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در 3 ماه ابتدایی سال 1395 بالغ بر 4 میلیون و 286 هزار تن کالا توسط راه‌آهن هرمزگان جابه‌جا شده که نسبت به سال قبل به لحاظ وزنی بیش از 27 درصد افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها و افزایش صادرات مواد نفتی و مواد معدنی و محمولات مس موجب افزایش عملکرد راه آهن هرمزگان در زمینه تخلیه محمولات شده است، افزود: بر اساس شاخص تن به ازای کیلومتر نیز رشد 93 درصدی تخلیه کالا از سوی راه آهن را شاهد هستیم به طوری که از 686 میلیون تن کیلومتر در سال 94 به یک میلیارد و 317 میلیون تن بر کیلومتر رسیده است.
 
مدیرکل راه آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: دلیل اصلی تمایل به حمل بار و کالا از طریق شبکه ریلی امنیت بالای آن و سرعت انتقال و همین طور عدم وجود چالش قاچاق در این ناوگان است و سهم این بخش از حمل و نقل در کشور روز به روز افزایش می‌یابد.
 
پورفخری ادامه داد: در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در 3 ماه ابتدایی امسال شاهد رشد 49 درصدی جابه‌جایی کانتینر بوده‌ایم به طوری که در این مدت بیش 23 هزار و 87 تی ای یو کانتینر حمل شده است.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق کالا در هرمزگان، ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در این زمینه اظهار کرد: هیچ کدام از کارکنان و کارمندان شرکت راه آهن استان هرمزگان در این زمینه نقشی نداشته‌ و دستگیر نشده‌اند.
 
مدیرکل راه آهن هرمزگان تأکید کرد: راه آهن یکی از ایمن‌ترین وسایل حمل و نقلی در سراسر جهان از جمله در ایران است که با نظارت‌های ویژه‌ای که در زمان بارگیری و تخلیه محموله‌های باری توسط کارکنان راه آهن و دیگر بخش‌های نظارتی اعمال می‌شود، احتمال وقوع تخلف را نیز در آن به حداقل رسانده است و در دیگر بخش‌ها از جمله مسافری نیز شاهد همین امنیت در حمل و نقل هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار