خبر فوری
عربستان سعودی پایان تجاوز به یمن را اعلام کرد . تلویزیون دولتی عربستان سعودی دقایقی پیش اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی پایان عملیات تجاوز عربستان به یمن را اعلام کردند.
کد خبر: ۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 21 April 2015

به گزارش تابناک یزد، تلویزیون دولتی عربستان سعودی دقایقی پیش اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی پایان عملیات تجاوز عربستان به یمن را اعلام کردند. این کشورها مدعی شدند که با توجه به تحقق اهداف عملیات طوفان قاطعیت علیه یمن، پایان این عملیات و آغاز عملیات بازگرداندن امید را اعلام می‌کنند. کشورهای عضو ائتلاف عربی همچنین اعلام کردند که منظور ما از عملیات بازگرداندن امید و آرزو از سرگیری روند سیاسی بر اساس قطعنامه شورای امنیت است.

عربستان مدعی شده که دلیل توقف این عملیات، دستیابی به اهداف تعیین شده است. این ادعا در حالی مطرح می شود که طی مدت تجاوز عربستان و متحدینش به یمن، پیشروی نیروهای مردمی وابسته به جنبش انصارالله در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه داشت.

گفتنی است "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی - آفریقایی وزیر خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز پیش بینی کرد که "حملات نظامی عربستان سعودی به یمن در ساعات آینده متوقف شود ".

"امیر عبداللهیان" در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران ،‌سوئیس و سوریه اظهار داشت: "تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده در پیرو مجموع تلاش هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم."

وی اضافه کرد : ما خوشبینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند.

امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد خوش بینی در خصوص توقف حملات نظامی به یمن در ساعات آینده به نتایج روشن و مشخصی برسد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد

 برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌ بودند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. منابع یمنی امروز سه شنبه از کشته و زخمی شدن سه هزار شهروند یمنی از آغاز تجاوزگری نظامی ارتش سعودی به یمن خبر دادند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین آمار شمار کشته های تجاوز عربستان و کشورهای همپیمانش به یمن را نزدیک به 1000 کشته و 3500 زخمی اعلام کرد. عربستان در این مدت از سلاح‌های ممنوعه و غیرقانونی در سطح بین الملل علیه مردم یمن استفاده کرد و ضمن قربانی کردن صدها شهروند یمنی، بسیاری از زیرساختهای این کشور را نیز تخریب کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار