مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری قزوین گفت:در سه ماهه نخست امسال 16 بانک عضو شورای هماهنگی بانک های استان، هفت هزار و 70 میلیارد ریال تسهیلات مالی ارائه کرده اند.
کد خبر: ۲۶۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 17 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حسین زکی زاده شنبه شب در بیست و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، به تشریح اخبار اقتصادی استان در سه ماهه نخست امسال پرداخت و افزود: 34 درصد از این تسهیلات به بخش صنعت، 32 درصد خدمات، 23 درصد کشاورزی و 11 درصد نیز به بخش مسکن اختصاص داشته است.
وی اضافه کرد: آمار مقایسه ای سالانه نشان می دهد که مصارف منابع بانکی استان مربوط به بخش مسکن در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به دو درصد افزایش داشته و از 15.6 درصد به 17.2 درصد رسیده است.
این مقام مسئول افزود: در بخش کشاورزی نیز مصارف بانکی استان در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مواجه بوده و از 13 درصد به 14.4 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری قزوین در ادامه به وضعیت صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی از استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سه ماهه امسال معادل 89 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.
زکی زاده اضافه کرد: در مدت یاد شده معادل 116 میلیون دلار کالا نیز از خارج کشور به استان وارد شده که در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال سه درصد کاهش داشته است.
وی یادآور شد: کالاهای صادراتی استان طی این مدت به 22 کشور ارسال شده و کالاهای وارد شده نیز به 27 کشور اختصاص داشته است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری قزوین به آخرین نرخ تورم در استان نیز پرداخت و گفت: تا پایان خرداد ماه امسال نرخ تورم نقاط شهری استان 9.3 بود که این رقم در کشور 9.5 بوده است.
وی اضافه کرد: نرخ تورم در نقاط روستایی استان نیز طی این مدت 8 درصد گزارش شده است.
زکی زاده در پایان گفت: در سه ماهه امسال 56 واحد تولیدی مشکل دار در سطح استان با چهار هزار و 836 نفر نیروی اشتغال شناسایی شده است که 47 درصد آنها در شهرستان البرز استقرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار