کد خبر: ۲۶۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 16 July 2016
تابناک - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با یادآوری اینکه فرصت کنونی فراهم شده برای انتقاد از مسئولان از برکات رویکرد دولت یازدهم است، گفت: تاوان بر هم زدن فضای آرام گیلان، رویگردانی مردم از رسانه هایی است که این اقدام را می کنند.

یونس رنجکش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: برخی رسانه های گروهی که عملکرد آن ها در طول زمان استقرار دولت یازدهم نسبت به رویکردشان به این دولت و همچنین به تبع آن استانداری گیلان مشخص بوده، امروز با طرح برخی مباحث انحرافی و بزرگنمایی بسیاری از مسائل جزئی، در صدد نا آرام کردن جامعه هستند.

وی ادامه داد: این رسانه ها از آنجا که بیشتر آن ها به یکباره در این سال ها خلق شده اند ، هرچند تعدادی از آنها دارای مجوزهای رسمی از هیات نظارت نیز هستند ، اما به دنبال سهم خواهی های غیر معقولی می باشند که جز لطمه زدن به افکار عمومی و از بین بردن سرمایه های اجتماعی همچون اعتماد در جامعه، نتیجه دیگری حاصل نمی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگ استانداری گیلان خاطرنشان کرد: هرچند که نقد و پاسخ خواستن از مسئولان حق رسانه و اصحاب رسانه است، اما رویکردهای نامتعارف در این زمینه که موجب آشفتگی های اجتماعی می شود؛ اجحاف بزرگی به رسانه هایی است که متعهدانه به فعالیت حرفه ای خود می پردازند.
وی گفت: اخیرا برخی رسانه ها که بصورت زنجیره ای در واکنش به سخنان استاندار گیلان در زمینه رفتار بیمارگونه برخی از آن ها برآشفته شده اند، می کوشند تا با طراحی های مختلف، ذهن افکار عمومی را نسبت به رویکرد مدیران متعهد به خدمات رسانی به مردم تغییر دهند.
رنجکش ادامه داد: این گونه رسانه ها و افراد فعال در آنها به یاد بیاورند که آیا جرأت سخن گفت، نقد کردن یا اظهار نظرهای اینگونه را تا همین چند سال پیش داشتند؟ استاندار گیلان و مجموعه مدیران معتقد به گفتمان دولت تدبیر و امید اعتقاد دارند که هیچ رسانه ای نباید در مقابل دولتمردان، لکنت زبان داشته باشد و باید بتواند حق طبیعی خود که سوال، پرسش و پیگیری مطالبات مردم است را بیان کند.
وی افزود: در طول این سال ها اعتقاد به این رویه نیز وجود داشته و حتی شاهد مثال در این زمینه، حذف تمامی شکایت های سیستم دولتی از رسانه ها و خبرنگاران با دستور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این سه سال بوده که خود، گویای شفافیت رویکرد مسئولان ارشد استان نسبت به رسانه ها و اعتقاد به کارکرد سالم و متعهدانه آنهاست.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: رسانه هایی که به هر بهانه ای می خواهند فضای آرام و صمیمی استان را که در تعامل با نیروهای متعهد و اخلاق مدار در حوزه رسانه ای گیلان برهم زنند، باید بدانند که تاوان این نوع رویکرد، رویگردانی مردم از این رسانه هاست که خوشبختانه مردم حساب رسانه های انحرافی را از رسانه های متعهد و اخلاق مدار جدا دانسته و این جماعت بهانه جو و خارج از رویکرد مردم را که بدنبال منافع شخصی و باندی خود هستند، نمی پذیرند.
وی یادآور شد: متاسفانه خبرهای رسیده از منابع مختلف و رصد فعالیت های رسانه ای استان، نشان از حرکت های هدفمند توسط برخی رسانه ها و فعالان این حوزه در تخریب مدیران استان و همچنین تحت الشعاع قرار دادن فضای عمومی جامعه به سمت منافع باندی و گروهی خود دارند که بیشتر این نوع رویکردها با توجه به اینکه در آستانه سال چهارم دولت تدبیر و امید و آماده شدن برای انتخابات آینده ریاست جمهوری هستیم، در امتداد تخریب دولت و چهره های خادم استانی و مدیران استانی و ملی است.
رنجکش اضافه کرد: خط این زنجیره ناصواب از زمان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان و کشور زده شد که متاسفانه این خط همچنان تداوم دارد و امیدواریم مسئولان نظارتی نسبت به پیگیری این موضوع که موجب صدمه زدن به سرمایه های اجتماعی و افکار عمومی می شود، برخورد کنند.
وی بیان کرد: استاندار گیلان همانگونه که در این سال ها نشان داده؛ دارای حسن نظر و تعامل با رسانه ها بوده و مهمترین تعامل، این است که تاکنون هیچ رسانه ای از سوی مجموعه استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی، مورد برخوردی قرار نگرفته اند، حتی آنانکه در مسیر ناصوابی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار