کد خبر: ۲۶۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 16 July 2016
تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: زباله‌های سراوان و شیرابه‌های آن تهدیدکننده سلامت گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده‌چابک پیش از ظهر امروز در کارگروه بهداشت و سلامت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان لحاظ کردن برنامه‌های زیست‌محیطی در کنار طرح‌های توسعه‌ای را امری ضروری دانست.

وی، بزرگ‌ترین چالش و تهدید را وجود زباله‌های سراوان خواند و اظهار کرد: شیرابه‌های زباله سلامت استان را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پراکندگی بیمارستان‌ها را از چالش‌های مهم ذکر کرد و افزود: محدودیت منابع از دیگر مشکلات در استان است.

یوسف‌زاده‌چابک با بیان اینکه محدودیت منابع موجب می‌شود نتوانیم در حوزه‌های مختلف سلامت به صورت توانمند ورود کنیم، تصریح کرد: خطرسازی در بیمارستان‌ها به‌خوبی مدیریت می‌شود اما با توجه به این موضوع انباشت زباله وجود دارد.

وی، نیروی انسانی را از دیگر چالش‌ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و بیان کرد: موضوع مذکور نیازمند توجه ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تصویب موارد مهم در کارگروه سلامت امنیت غذایی گیلان اشاره کرد و گفت: مصوبات مذکور تضمین‌کننده مسیر آینده در حوزه بهداشت و سلامت است.

یوسف‌زاده‌چابک، یکی از مصوبات مهم کارگروه مذکور را طرح پیوست سلامت در کنار طرح‌های توسعه‌ای دانست و یادآور شد: تمام طرح‌های توسعه‌ای با پیوست محیط زیست و محوریت سلامت انجام می‌شود.

وی، تصمیم شورای راهبردی ترومای گیلان را نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و اظهار کرد: تروما بیماری است که وزارت بهداشت به تنهایی قادر به درمان آن نیست و نقش دستگاه‌های مربوطه مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم تروما در استان، بیان کرد: راندمان و کارایی بسیار بالا مهم است و در طرح تروما پیش‌بینی وضعیت بحرانی شده است.

یوسف‌زاده‌چابک، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در کنار بیمارستان پورسینای رشت را مهم ذکر کرد و افزود: پذیرش مجروحان ابتدایی تصادفات در بیمارستان صحرایی ضروری است.

وی، ورزشگاه شهید عضدی رشت را برای استفاده از بیمارستان صحرایی مناسب خواند و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار