کد خبر: ۲۶۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 14 July 2016
تابناک - دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان از غرق شدن 2نفر در منطقه خطرآفرین امیرآباد شهرستان لاهیجان خبر داد.

«یونس رنجکش» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر چهارشنبه یک دختر و پسر جوان بدلیل نا آشنایی با فنون شنا و مواج بودن دریا، در آب های امیرآباد لاهیجان غرق شدند.

وی ادامه داد: با غرق شدن این 2 نفر، تعداد افراد غرق شده در سواحل گیلان از اول خردادماه تاکنون به 9 نفر رسید که سه نفر از آنها در انزلی، چهار نفر در رودسر و 2 نفر در لاهیجان بوده اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: اگرچه این تعداد غرق شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد کمتر است، اما وجود هر فرد غرق شده، برای ما ناراحت کننده و جای تاسف بسیار دارد.

رنجکش با اشاره به بیش از 300 نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان خاطرنشان کرد: با همه تمهیداتی که امسال برای امنیت جانی مردم در دریا پیش بینی کرده ایم، اما بی احتیاطی موجب وقوع حوادث تلخی می شود.
وی با بیان اینکه امسال علاوه بر استقرار گروه های امدادی، دهیاری های شهرستان های ساحلی را نیز فعال کرده ایم، گفت: اگر مردم به هشدارها توجه نکنند و در مناطق خطرآفرین شنا کنند، هر قدر که نیروهای امدادی در سواحل مستقر کنیم، باز هم نمی توانیم جلوی این حوادث ناخوشایند را بگیریم.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد. امسال 40 طرح سالم سازی دریا با 80 شناگاه، در گیلان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار