ممندی آذر در گفت وگو با تابناک خبر داد:
کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت سردشت از راه اندازی پایگاه سلامت دولتانچک در راستای طرح تحول نظام سلامت خبرداد.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 05 July 2016


کامل ممندی آذر در گفت وگو با خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی)، گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ارایه خدمات در این حوزه تغییر چشمگیری داشته و خواهد داشت و با گسترش و تکمیل برنامه پزشک خانواده، مراقبت‌های اولیه سلامت به شهرهای زیر 50-20 هزار نفر جمعیت ارایه می‌شود.

ممندی آذر با بیان اینکه گسترش خدمات و مراقبت‌های اولیه در قالب ایجاد مراکز سلامت و پایگاه سلامت تعریف شده است اظهار داشت: در همین راستا سردشت با توجه به قرار گرفتن در گروه شهرهای زیر 50-20هزار نفر جمعیت مشمول این خدمات شده است

ممندی آذر ادامه داد: برای شهرستان سردشت که جمعیت شهر آن حدود 45000 نفر بالغ بر 11000 خانوار میباشد یک پایگاه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به مجموعه مراکز و پایگاههای شهر سردشت اضافه شد.

کامل ممندی اذر در ادامه افزود: مراکز و پایگاه های سلامت روزانه خدمات مختلفی از جمله بیماریابی بیماریهای واگیر و غیر واگیر، توزیع مکمل های دارویی در مادران و کودکان و آموزش و مراقبت های زنان باردار و کودکان به صورت رایگان و خدمات مامایی ارائه می دهند.

مسئول گسترش مرکز بهداشت سردشت راه اندازی این پایگاه را در راستای طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و افزود: دراین پایگاه تعداد چهار نفر کارشناس بهداشتی بعنوان مراقبین سلامت و ماما فعالیت می کنند.

وی اهداف این طرح را دسترسی آسانتر مردم به خدمات و آموزش سبک زندگی سالم، ارتقا بهداشت جامعه و ارتقا سطح سلامت مردم عنوان کرد.

شایان ذکر است: پایگاه خدمات جامع سلامت دولتانچک شهیدان ژاله از مورخه سیزدهم تیر ماه 95 مناطق دولتانچک،سه راهی ژاژوکه، برده سپیان و محله مجبورآباد و محله شرکت نفت قدیم خانوارهای بین کوچه بال حبشی و خیابان پلیس انقلاب، می توانند با مراجعه به پایگاه سلامت دولتانچک به آدرس خیابان پلیس انقلاب کوچه شهید ژاله روبه روی مسجد دولتانچک مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار