مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از تداوم قاچاق برنج در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 30 June 2016

حسین نجف زاده صبح پنجشنبه در حاشیه بررسی پرونده‌های قاچاق برنج در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: بیشترین واردات برنج توسط تعاونی مرزنشینان انجام می‌شود تا جایی که واردات ۹ هزار و ۳۰۰ تن برنج در سال گذشته گزارش شده است.

وی به کشف محموله جدید قاچاق طی روزهای اخیر در یکی از شهرستان‌ها اشاره کرد و در پاسخ به این سؤال که آیا ممنوعیت واردات برنج خارجی در اردبیل اعمال می‌شود یا نه، اضافه کرد: نه تنها محدودیت اعمال نمی‌شود بلکه قاچاق تداوم دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان متذکر شد از کل برنج وارداتی مرزنشینان فقط ۳۹۰ تن در استان توزیع شده و مابقی از استان خارج شده است.

به گفته نجف زاده وضعیت مشابهی در خصوص شکر وجود دارد و در حال حاضر میزان مصرف داخلی شکر وارداتی مرزنشینان در دست بررسی است.

وی با تأکید به اینکه پرونده‌های قاچاق برنج در مراجع قضایی در دست بررسی است، اضافه کرد: متأسفانه واردات محصولات توسط مرزنشینان به یکی از شیوه‌های قانونی قاچاق تبدیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تأکید کرد: بر اساس قوانین دولت برای حمایت از مرزنشین واردات ۷۱ قلم کالا را مجوز داده است اما مشاهده می‌شود که در ابتدا برنج و سپس شکر به صورت قابل‌توجه وارد می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار