کد خبر: ۲۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 17 June 2016
تابناک - استاندار گیلان گفت: برخی افراد نمی خواهند عینک غبارآلود خود را در برابر خدمات دولت پاک کنند و دستاوردها را ببینند و مسئولان باید پاسخ منتقدان بی انصاف را با عمل صالح و خدمت بیشتر به مردم بدهند.

محمدعلی نجفی پنجشنبه شب در همایش حامیان دولت تدبیر و امید در تالش که به مناسبت گرامیداشت 24 خرداد سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات برگزار شد، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از عنایات و حمایت های رهبر معظم انقلاب در بخش های مختلف بهره مند است، افزود: اقتصاد مقاومتی دغدغه رهبری و مردم است و دولت نسبت به آن اهتمام دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل کنیم تا مردم نتایج اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل ما شاهد باشند، ادامه داد: مردم هرچه بیشتر آثار اجرای اقتصاد مقاومتی را در دولت یازدهم خواهند دید.

وی با بیان اینکه ملت در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با تدبیر و امید 24 خرداد را ایجاد کردند، گفت: این پیروزی با تلاش تدبیرگونه و امید به فردایی بهتر ایجاد شد .
نجفی با بیان اینکه برای درک بهتر اقدامات صورت گرفته دولت تدبیر و امید باید فضای نامناسب اقتصادی ، سیاسی و منطقه ای را در سه سال گذشته به یاد آوریم، افزود: در آن دوران صاحبان اندیشه و قلم به دنبال تدبیر و بهبود شرایط بودند.
وی به درآمد بالای 700 میلیارد دلاری طی 7 سال در دولت گذشته اشاره و اضافه کرد: متاسفانه با این میزان بالای در آمد ارزی ، کشور با تورم بالای 40 درصدی مواجه بود و مشخص نشد این همه پول به کجا رفت .
نجفی با بیان اینکه در دولت گذشته شاهد معاملات نفتی در دریا بودیم، افزود: اکنون نفت کشورمان در مزایده های بین المللی و با بالاترین قیمت های بازار به فروش می رسد.
استاندار گیلان با بیان اینکه فرزندانی همچون شما با اندیشه های تدبیر و امید ، 24 خرداد را به وجود آوردند و هنوز نیز مظلوم هستند، گفت: متاسفانه این افراد گاهی توسط افرادی که تصمیم گیر هستند مورد تعرض قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه مدیرانی که با دولت همراه نباشند در دولت جایی نخواهند داشت، افزود: بنده نمی پذیرم نیروی سیاسی و اجرایی، نتواند اندیشه های دولت را درک کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه سکان دولت را کسانی می گیرند که با اندیشه های دولت همراه باشند، ادامه داد: مگر می شود مسئول دولتی بگوید بنده سیاسی نیستم و در راستای سیاست های دولت حرکت نمی کنم که اگر چنین باشد، مطمئناً مجری خوبی هم نخواهد شد.
وی با اشاره به محدودیت های اعتباری دولت و اداره کشور با درآمد کمتر از 20 میلیارد دلار در سال گذشته افزود: در پایان سال 94 ، 85 درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وی گیلان را در شاخص های مختلف زیربنایی در روستا بویژه گازرسانی در کشور پیشرو دانست و ابراز امیدواری کرد: در نیمه نخست سال 96 ، به کلیه روستاهای بالای 20 خانوار گیلان گازرسانی خواهد شد.
نجفی با انتقاد از در نظر نگرفتن اعتبارات لازم از سوی مرکز در بخش آب روستایی اظهار داشت: امیدوارم اصلاح لازم در این خصوص صورت پذیرد و شاهد تحرکات بیشتر بخش استانی نیز باشیم.
وی با بیان اینکه در بخش آب رسانی روستایی مردم تالش نیازمند کمک بیشتر هستند، افزود: باید برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت پذیرد و در بخش انشعابات آب رسانی شهری نیز مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع است .
وی شهرستان تالش را از جمله مناطقی عنوان کرد که بیشترین رای را در انتخابات به دولت تدبیر و امید داد و افزود: انتخاب مدیران استان باید بدور از هر گونه تفاوت از میان برادران شیعه و سنی و بر اساس شایسته سالاری ، پاکدستی و توانمندی افراد صورت پذیرد.
استاندار گیلان با اشاره به اقدامات اثربخش دولت تدبیر و امید در کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت: بنده شرمنده فارغ التحصیلان بیکار هستم و ما وظیفه داریم برای فارغ التحصیل دانشگاهی که خانواده اش با هزینه بالا موجبات تحصیل او را فراهم کرده، فرصت اشتغال ایجاد کنیم.
نجفی همچنین بر ضرورت بهره گیری بیشتر از توانمندی بانوان تاکید و اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم فرصت برابری را برای همه آحاد جامعه ایجاد کنیم.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی از شرکت پرورش ماهیان خاویاری در قروق تالش بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: شهرک شیلاتی برای احیای دوباره برند خاویار طلایی ایران در بازار جهانی در تالش راه اندازی می شود.
نجفی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت دریا و سواحل از اولویت هاست، گفت: یکی از مهم ترین سیاست ها در این بخش، حمایت از پرورش طرح های شیلاتی از جمله ماهی درقفس و پرورش ماهیان خاویاری است که علاوه بر اشتغالزایی برای کشور، ارزآوری نیز دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان تالش یکی از بهترین مناطق گیلان برای پرورش ماهیان خاویاری محسوب می شود، افزود: شهرک شیلاتی برای احیای دوباره برند خاویار طلایی ایران در بازارهای جهانی و پایگاه صادراتی این محصول ارزشمند در تالش راه اندازی می شود.
وی گفت: سرمایه گذاران ایرانی مقیم اروپا و آمریکا برای احداث این شهرک به وسعت 40 هکتار اعلام آمادگی کرده اند.
وی با بیان اینکه ارزش ماهیان خاویار ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: زمانی گیلان مرکز طبیعی تولید بهترین خاویار جهانی به نمایندگی از کشورمان بود، اما متاسفانه تولید این محصول با ارزش به شدت کاهش یافته است.
نجفی با تاکید براینکه از فرصت های سرمایه گذاری در پرورش ماهیان خاویاری در مناطق مختلف استان حمایت می کنیم، ادامه داد: آینده سرمایه گذاری در بخش شیلات و ماهیان خاویاری در گیلان با توجه به بازار مصرف مناسب و سیاست های حمایتی، روشن است و از سرمایه گذاران برای حضور در این بخش دعوت می کنیم.
وی گفت: در همین راستا منابع طبیعی، شیلات و شرکت های خدمات رسان حمایت های لازم را خواهند داشت.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار