کد خبر: ۲۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 12 June 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: نحوه مدیریت مصرف برق در استان به عنوان الگو انتخاب شده و امسال در سطح کشور اجرا می‌شود. «محمودرضا حقی‌فام» که به یزد سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار همشهری روش‌های مدیریت مصرف برق در بخش خانگی یزد در سال94 را موثر توصیف کردو افزود:‌ این روش‌ها توانـــست مصرف برق در بخش خانگی استان را تا 15 درصد نسبت به سال93 کاهش دهد.

به گفته حقی‌فام، یکی از الگوهای موفق، همراهی خانم‌ها در بخش مدیریت مصرف انرژی خانگی بود که این الگو برای دیگر نقاط کشور نیز توصیه شده است.
حقی‌فام ادامه داد: منتقل کردن زمان استفاده از وسایل غیرضروری مانند لباسشویی، ظرفشویی، اتو و جاروبرقی به اول صبح و استفاده نکردن از این وسایل پرمصرف در زمان اوج مصرف از جمله اقداماتی است که بانوان یزدی در انجام آن سرآمد بوده‌اند. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر همچنین از الگو قرار دادن تکنیکی خبر داد که از قدیم خاص یزد بوده است و به استفاده از کلمن‌، برای نوشیدن آب در یزد اشاره کرد و گفت: این کار جلوی باز و بسته شدن متعدد در یخچال را که باعث هدر رفت انرژی می‌شود می‌گیرد.  وی گفت: قرار دادن سایبان برای کولرها از دیگر اقداماتی است که باعث کاهش چشمگیر مصرف این انرژی در بخش خانگی می‌شود. این مقام مسئول اثربخشی روش‌های مدیریت مصرف برق در واحد‌های صنعتی یزد را نیز بسیار خوب توصیف کرد و از الگوگیری از روش کاهش پیک‌ مصرف که در استان یزد اجرا شده است و اعمال آن در سطح کشور خبر داد.

با 10 درصد صرفه‌جویی، خاموشی نخواهیم داشت
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، مقدار برق تولیدی در کشور را 50 هزار مگاوات اعلام کرد در حالی‌که به گفته او پیش‌بینی‌ها از مصرف 53 هزار مگاواتی در سال 95 حکایت دارد. حقی‌فام با بیان این‌که مشکل مازاد مصرف در کشور، معادل حدود 300 ساعت یا 13 روز مصرف در طول سال است، اضافه کرد: اگر مردم در تیر و مرداد از حدود ساعت 11 صبح تا 4 عصر، 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند، در تابستان امسال هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت و عملا استفاده‌ای بهینه از تاسیسات الکترونیکی شبکه نیز انجام خواهد شد.  وی عمده مشکل را نه در صنعت برق، بلکه در استفاده از تجهیزات با راندمان انرژی پایین در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی یا لوازم خانگی عنوان کرد. حقی‌فام گفت: اگر قرار باشد اتفاقی در جهت مثبت در کشور رخ دهد، وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت باید با یکدیگر همکاری و سعی در بهینه‌ کردن مصرف کالاهای مرتبط با وزارتخانه‌های خود کنند. اگرچه او وظیفه ذاتی صنعت برق را تامین برق دانست اما گفت: هرچه مدیریت مصرف به گونه‌ای مناسب‌تر انجام شود، می‌توانیم این وظیفه را با دستی بازتر انجام دهیم. وی در نهایت ابراز امیدواری کرد که با گسترش اقدامات برای بهینه کردن مصرف در کشور، نه تنها برای امسال که برای سال‌های آینده نیز از سرمایه‌گذاری مازادی که بی‌دلیل در صنعت برق اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار