کد خبر: ۲۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 11 June 2016
نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار گفت: وزیر جهاد کشاورزی در زمان برداشت برنج نباید مجوز واردات آن را صادر کند.
به گزارش تابناک مازندران/ با اشاره به اینکه وزارت صنایع در گذشته هم در زمینه واردات برنج در زمان برداشت این محصول چنین تجربه تلخی داشت، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در زمان برداشت برنج نباید مجوز واردات آن را صادر کند، اما امسال هم دستور واردات برنج صادر شد و در چند روز قبل هم با ورود معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی انتقاد شدید در مجلس صورت گرفت.

وی به درگیری نماینده آمل و معاون وزیر جهاد کشاورزی به سبب موضوع واردات برنج در زمان برداشت در مجلس اشاره کرد و افزود: مجموعه نمایندگان کشور به وزیر نامه‌ای ارسال کردیم که واردات برنج در زمان برداشت منع شود اما چنین نشد.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار در مجلس تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده همچنان واردات برنج در زمان برداشت انجام می‌شود و به نظر می‌رسد افراد رانت‌خوار و سودجو پشت این ماجرا هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا کردیم حداقل شش ماه دوم سال را برای واردات قرار دهند و در فصل برداشت واردات انجام نشود، گفت: اردات در این فصل موجب می‌شود تا در زمان عرضه محصولات کشاورزی به بازار، قیمت برنج کاهش یابد، اما با این وجود باز هم وزارت جهاد کشاورزی در حال صدور مجوز واردات برنج در فصل برداشت است.

رضیان یادآور شد: اقدامات مشترکی بین مجمع نمایندگان سه استان شمالی انجام شد و در دوشنبه هفته آینده هم نشستی در تهران با استاندار و برخی مسئولان برگزار می‌شود تا این موضوع به استانداری محول شود که آن را به طور جد پیگیری کند.

وی گفت: نمایندگان سه استان شمالی هم در هفته آینده با شروع فعالیت مجلس به بررسی تخصصی این موضوع در مجلس می‌پردازند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر هیچ‌گونه خدماتی مانند کود شیمیایی و امکاناتی همچون مبارزه با بیماری‌های محصولات کشاورزی ارائه نمی‌دهد، افزود: دولت به جای حمایت از کشاورز برنج را آرد می‌کند و در نهایت هم از کشاورز انتظار تولید بیشتر را دارد، بنابراین باید در تولید از کشاورز در زمینه کود و مبارزه با بیماری‌ها و دیگر نیازها حمایت کند.

وی در پایان گفت: در آینده نزدیک مجموعه نمایندگان سه استان شمالی با اجرای طرحی دوفوریتی که آقای لاهوتی نماینده لاهیجان در حال اجرای مراحل اداری آن است، به مجلس ارائه می‌کنند تا دغدغه‌های کشاورزان در این زمینه رفع شود.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار