کد خبر: ۲۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 11 June 2016

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان با توجه به نیاز بیماران سیستان و بلوچستان به خون با کمبود این فرآورده مواجه هستیم که امیدواریم افراد بیشتری نسبت به این اقدام خداپسندانه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در زاهدان، به نقل از سازمان انتقال خون سهیلا خسروی اظهار داشت: سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان در ماه رمضان روند اهدای کند خون را تجربه می کند که این امر سبب کاهش ذخایر خونی شده است و ادامه این روند شرایط بحرانی در وضعیت خون به وجود می آورد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: نیاز به خون همیشه وجود دارد چرا که سلولهای خونی عمر کمی دارند و نمی‌توان در مدت طولانی آنها را ذخیره کرد.

وی با بیان اینکه روزه داری با اهدای خون منافات ندارد افزود: روزه داران می توانند بعد از افطار خون خود را اهدا کنند اما تا سحر باید تغذیه مناسب داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون در سراسر استان در این راستا بعد از افطار از ساعت 20 الی 23.30 به مدت بیش از چهار ساعت پذیرای شهروندان هستند.

وی عنوان کرد: تصور ابطال روزه و یا احتمال ضعف و بی ‌حالی با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از علل کاهش استقبال هموطنان به اهدای خون است.

خسروی تاکید کرد: اهدای خون به استناد فتواهای موجود از مراجع دینی نه تنها سبب ابطال روزه نمی‌شود بلکه واجب کفایی نیز شمرده شده است.

وی تصریح  کرد: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی و غیره در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روزانه 350 واحد خون و فرآورده ‌های خونی مورد نیاز است.

خسروی با تبریک 14 ژوئن برابر با 24 خرداد روز جهانی اهدای خون گفت: چشمان بیماران دردمند در انتظار مهر هموطنان است و توصیه می‌شود افراد در طول ماه مبارک رمضان اقدام به اهدای خون کنند.

وی افزود: با توجه به نیاز بیماران سیستان و بلوچستان به خون، توصیه می‌شود هموطنان نیک اندیش استان اهدای خون را تنها به شبهای قدر موکول نکنند زیرا در این شبها مراکز اهدای خون با ازدحام جمعیت مواجه می‌‌شوند و این خود مانع ارائه خدمات مطلوب و سبب معطلی مراجعه‌‌کنندگان می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار