کد خبر: ۲۴۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 10 June 2016
تابناک گیلان - اولین سالگرد ارتحال آیت ا...' محمد علی امینیان' نماینده فقید مردم گیلان مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا این آئین عصر پنجشنبه با حضور استاندار گیلان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران، مسئولین استانی و شهرستانی ، روحانیون و اقشار مختلف مردم در محل حسینیه اعظم حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برگزار شد.

امام جمعه موقت یزد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت ا... ' امینیان' اظهار داشت: آیت ا... امینیان عالمی برجسته بود که همواره در راه رضایت خداوند منان گام برداشته است.

حجت اسلام والسلمین ' معزالدینی ' تصریح کرد: آن عالم بزرگوار همواره خدمت به مردم را مورد توجه قرار می دادند و از شخصیتهای علمی و اخلاقی بزرگ کشور به شمار می رفتند.

وی با بیان اینکه آیت ا... امینیان در مجامع طلبگی و روحانیت همواره به عنوان یک معلم اخلاق مطرح بودند افزود: نام و یاد این روحانی بزرگ همواره به نیکی یاد می شود.
استاد سطوح عالی حوزه های علمیه یزد در ادامه با اشاره به برخی از خصوصیات و ویژگیهای اخلاقی و علمی آیت ا... ' امینیان' یادآور شد: خدمت رسانی به جامعه ، اخلاق نیکو ، خوش رویی ، تواضع ، صبر و ...از ویژگیهای مهم آن عالم بزرگوار به شمار می رود .
امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این آئین اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره آیت ا... امینیان ، در واقع تکریم از مقام علم و تقواست.
حجت اسلام والسلمین ' ساجدی ' در ادامه آیت ا... ' امینیان' را مصداقی از عالمان خداترس دانست و تصریح کرد: آیت ا... ' امینیان' همواره با پشتکار و جدیت در راه ترویج معارف الهی و دین مقدس اسلام گام برداشتند.
وی با بیان اینکه آیت ا... ' امینیان' در طول عمر پربرکت خویش خدمات ارزنده ای را داشته اند اظهار داشت: آن عالم ربانی بیش از 75 سال از عمر پربرکت خویش را در راه تحصیل و تدریس صرف کرده و شاگردان شایسته ای را تربیت کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این آئین نیز که با مداحی یکی از مداحان همراه بود شرکت کنندگان یاد و خاطره آیت ا... محمد علی امینیان را گرامی داشتند.
گفتنی است آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، در بیستم خرداد ماه سال گذشته در سن 89 سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت. ایشان از سال 1363 ، امامت جمعه آستانه اشرفیه را برعهده داشته است. آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار