کد خبر: ۲۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 10 June 2016
تابناک گیلان / شهردار منطقه چهار رشت با بیان اینکه تالاب‌خواری در ضلع جنوبی تالاب عینک به وضوح نمایان است، گفت: معضل خطرناک تالاب‌خواری حیات تالاب عینک رشت را مورد تهدید‌ قرار داده و برخی‌ها تنها تماشاگر این موضوع هستند.

علی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف تالاب عینک این شهر اظهار کرد: امروزه معضل تالاب‌خواری تالاب عینک رشت را تهدید‌ می‌کند و در این بین عده‌ای تنها به تماشای این امر نشسته‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی مانند گیاه مهاجم سنبل‌آبی و تخلیه فاضلاب، تالاب عینک رشت را تهدید می‌کند، افزود معضل خطرناکی به نام تالاب‌خواری حیات تالاب عینک رشت را  تهدید قرار داده است.

شهردار منطقه چهار رشت با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسؤول در قضیه تالاب تنها تماشاگر هستند، تصریح کرد: بارها این موضوع را به شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرده‌ایم اما از تالاب صیانت نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با معضل تالاب‌خواری مراتب را به دستگاه قضا اطلاع داده‌ایم و حتی در کمیسیون ماده 100 شهرداری رشت نیز با جدیت برای جلوگیری از این اقدام ورود کرده‌ایم.

آب‌منطقه‌ای گیلان پهنه آبی تالاب عینک رشت را مشخص کند

مقصودی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای باید پهنه آبی تالاب را مشخص کند، گفت: نباید کسی جرأت دست‌درازی و تصرف حریم تالاب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ضلع جنوبی تالاب عینک پدیده تالاب‌خواری به وضوح دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با جدیت با این افراد برخورد شود.

شهردار منطقه 4 رشت یادآور شد: شهر لاهیجان با داشتن یک استخر به عنوان عروس شهرهای گیلان معرفی شده اما تالاب طبیعی عینک رشت با پهنه 35 هکتاری در حال نابودی است.

وی به وجود گیاه مهاجم سنبل‌آبی در تالاب عینک اشاره کرد و افزود: سنبل‌آبی مانند سرطان است و هر اندازه نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌کنیم باز هم رشد می‌کند و زیاد می‌شود.

تالاب عینک گرفتار سرطان سبز

مقصودی سنبل‌آبی را سرطان سبز نامید و خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده به لحاظ زیست‌محیطی سال 95 باید سال جمع‌آوری سنبل‌آبی باشد.

وی دوره رشد و نمو گیاه مهاجم سنبل‌آبی را در فصل گرم سال دانست و خاطرنشان کرد: در فصل سرد سال می‌توان این گیاه مهاجم را ریشه‌کن کرد.

شهردار منطقه 4 رشت گیاه سنبل‌آبی را یک عامل تروریستی زیست‌محیطی خواند و یادآور شد: این گیاه قادر است تمام پهنه آبی کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد همانگونه که تالاب انزلی تاکنون از وجود این گیاه آسیب‌های بسیاری دیده و امیدواریم با همت مسؤولان گیاه مهاجم سنبل‌آبی ریشه‌کن شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار