کد خبر: ۲۴۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 10 June 2016
تابناک گیلان / رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی در این استان انجام می‌شود، گفت: 400 نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی را استخدام کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گزارشی از روند فعالیت کشت و کار کشاورزی در استان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه گیلان یک میلیون و 400 هزار هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: 430 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 560 هزار هکتار جنگل در گیلان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اراضی کشاورزی این استان را 87 درصد عنوان کرد و گفت: 2 میلیون و 800 هزار تن سالانه محصولات کشاورزی توسط 300 هزار بهره‌بردار در گیلان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 700 هزار تن برنج سفید معادل 35 درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود، گفت: همچنین 93 درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.

شعبان‌نژاد محصولات تولیدی گیلان را راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: گیلان می‌تواند نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: 97 درصد از تولید محصولات کشاورزی گیلان توسط بخش‌ خصوصی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری در مدت پنج سال تجهیز و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون 10 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و نوسازی شده است، متذکر شد: امسال 30 کیلومتر از انهار کشاورزی گیلان بتنی شده است.

شعبان‌نژاد از کشت کلزا در 650 هکتار از اراضی کشاورزی گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 70 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان اختصاص داده شد و امسال آمادگی پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی در گیلان را داریم.

این مسؤول به راه‌اندازی 13 گشت حفاظت از اراضی شالیزاری برای جلوگیری از تغییر کاربری در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: 88 درصد از شالیزارها زیر پوشش این گشت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی حساسیت ویژه‌ای در زندگی مردم گیلان دارد، افزود: از سال گذشته برداشت از جنگل ممنوع شده است.

شعبان‌نژاد درباره کشت صنوبر در گیلان بیان کرد: 60 هزار هکتار از اراضی گیلان به زارعت صنوبر اختصاص داده شده است.

وی احیای 3 هزار و 500 هکتار باغ‌های چای گیلان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و تصریح کرد: فعالیت‌های ترویجی در گیلان انجام می‌شود و 400 نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی را استخدام کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان متذکر شد: امسال تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان در دستور کار است و موجب اشتغالزایی 2 هزار نفر می‌شود.

به گفته وی، در مدت سه سال 24 هزار هکتار از اراضی گیلان با اعتبار 200 میلیارد تومان زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار