کد خبر: ۲۴۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 08 June 2016
فرماندار شهرستان سواد کوه گفت: فعالیت معدن شن و ماسه محوطه غار- دژ اسپهبد خورشید را 48 تا 72 ساعت آینده متوقف می‌کنم تا در آینده نزدیک تمامی تهدید ها برطرف می شود.

به گزارش تابناک مازندران، عبدالجواد توحیدی در بازدید از غار دژ اسپهبد خورشید در با اشاره به اینکه این دژ از مهم‌ترین و قابل توجه ترین مجموعه های تاریخی استان است، اظهار کرد: فعالیت معدن شن و ماسه محوطه غار- دژ اسپهبد خورشید را 48 تا 72 ساعت آینده متوقف می‌کنم تا در آینده نزدیک تمامی تهدید ها برطرف می شود.

وی با بیان اینکه معادنی که در حال حاضر  در محوطه این غار- دژ فعالیت دارد با مجوز از صنعت و معدن است، گفت: نمی توان در مدت کوتاهی فعالیت ها آن را متوقف کنیم چرا که باید با طی مراحل اداری و پرداخت حق و  حقوق افراد بر مبنای قانون صورت گیرد.

فرماندار شهرستان سواد کوه با اشاره به اینکه فعالیت این معادن باید در مراحل نخست متوقف می شد، افزود: از اوایل امسال با توجه به اهمیت موضوع تذکرات لازم به همه دستگاه ها داده شده تا به طور جدی تر اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت این معادن انجام دهند.

توحیدی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیر توقف فعالیت های آسیب رسان به دژ اسپهبد هستم، گفت: با توجه به شرایط موجود نمی توان چکشی عمل کرد اما باید در انجام مراحل اداری توقف فعالیت این معادن با سرعت بیشتر اقدام شود.

وی، افزود: نمی توان با حرکت شتابزده کارگران ساده را بیکار کرد بنابراین باید از روی  چارچوب قانونی این موضوع پیگیری شود.

این مسئول همچنین درباره جمع آوری میدان تیری که سربازان به طرف غار نشانه می گیرند، گفت: مسئولان به دنبال ایجاد تنش نیستند و آخرین راهکار آن قضایی است اما با تعاملات انجام شده به همه این موارد رسیدگی می شود.

توحیدی درباره آلودگی محیط زیستی و همچنین مشکلاتی که این معادن با توجه به اینکه دارای مواد سرب هستند و برای انسان کشاورزی منطقه خطرناک است، یادآور شد: در مرحله نخست مجوز راه اندازی هیچ معدن شن و ماسه در محدوده خطیر کوه صادر نخواهد شد و محوطه این غار – دژ در آینده ای نزدیک برای  سهولت تردد گردشگران در منطقه ساماندهی می‌شود و اماکن استراحتی و در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار