کد خبر: ۲۳۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 02 June 2016
تابناک گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دفع غیراصولی زباله و ساماندهی پسماندها همچنان از مهمترین دغدغه های زیست محیطی این استان بشمار می رود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، قربانعلی محمدپور در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت هفته محیط زیست افزود: دفع زباله ها در گیلان غیراصولی است و زباله و ساماندهی پسماند هنوز معضل اساسی زیست محیطی در این استان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست های جدید برای گیلان محل جدید زباله تعریف نشده و باید تلاش شود تا مکان های زباله در استان کاهش یابد.

وی اظهار داشت: 32مرکز دفع زباله استان هم اکنون به حدود 20مکان کاهش یافته و واقعیت ها نشان می دهد که در گذشته در استان نسبت به دفع زباله خوب عمل نشده است.

محمدپور گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه ها تغییر کرده است و نگاه ویژه ای به مقوله محیط زیست وجود دارد و مدیران اجرایی، موضوعات محیط زیست را در برنامه ها و طرح های خود لحاظ می کنند و تحقق این موضوع پس از سال ها مظلومیت محیط زیست را باید مغتنم دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: ایجاد تحول در نگاه دولت و دولتمردان می تواند منجر به تحول در مردم و تغییر رفتار در جامعه را در پی داشته باشد.
وی به ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت اشاره و اضافه کرد: فاضلاب های بیمارستانی، شهری و فاضلاب شهر صنعتی رشت، این دو رودخانه را در ردیف آلوده ترین رودخانه های جهان قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه بزودی پس از چهار دهه انتظار کلنگ تصفیه خانه شهرصنعتی رشت به زمین زده می شود، تصریح کرد: از 500میلیارد ریالی که برای ساماندهی این دو رودخانه از سوی دولت در نظر گرفته شده است، تاکنون 30درصد آن تخصیص یافته است.
وی اظهار داشت: هفت بیمارستان در شهر رشت و شهر صنعتی رشت، فاقد تصفیه خانه فاضلاب هستند و باید تلاش شود تا از طریق تفکیک زباله و جلوگیری زباله ها و کاهش مراکز دفع زباله آلودگی ها و شیرابه های ناشی از آن ها به تالاب انزلی راه پیدا نکند.
وی خاطرنشان کرد: از 50مورد مجوزی که در سطح کشور برای تعیین تکلیف و کسب مجوز برخی از طرح های بزرگ از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به هیات دولت ارائه شده، هفت مورد از جمله سدشفارود مربوط به گیلان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برگزاری هفتمین جشنواره گل نادر سوسن چلچراغ در داماش عمارلو، افتتاح شبکه برق رسانی اداره پارک ملی بوجاق با مشارکت سپاه پاسداران، انجام معاینه فنی رایگان خودروها در یک روز، مراسم کلنگ زنی پاسگاه جواهردشت رودسر، تشکیل کارگروه پسماند استان، افتتاح تصفیه خانه یک واحد صنعتی در رشت، مراسم معرفی مشخصات اثر طبیعی ملی غار درفک و همایش ورزش و محیط زیست از جمله برنامه های این اداره کل در هفته محیط زیست است.
امسال هفته محیط زیست با شعار به سوی طبیعت برای زندگی در سراسر کشور آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار