دولت در نظر دارد از طریق حذف یارانه افرادی که از تحصیل فرزندان خود ممانعت می کنند که البته شمارشان شاید به چند هزار هم نرسد، صرفه جویی کند.
کد خبر: ۲۳۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 01 June 2016
دولت در نظر دارد از طریق حذف یارانه افرادی که از تحصیل فرزندان خود ممانعت می کنند که البته شمارشان شاید به چند هزار هم نرسد، صرفه جویی کند. ناگفته پیداست که دولت می تواند یارانه چند میلیون افراد ثروتمندی را که در مجلس نهم نیز طرح شد را قطع کند تا بلکه با صرف این مبالغ کلان در بخش تولید داخلی و اشتغال، مرحمی باشد بر دردهای پدرِ بیکاری که توان مالی فرستادن فرزندش به مدرسه را ندارد.

زمان هایی وجود داشت که رواج بوده و کودکان به مکتب می رفتند و والدین از فرستادن کودکان به مدرسه که نوعی مکتب نوین بود واهمه داشتند. صحنه هایی از این کش و قوس های بین مدرسه "آری" یا "نه"را می توان در فیلم «روزگار قریب » که مربوط به زندگی دکتر قریب است، مشاهده کرد.

به سبب اینکه مدرسه تقریبا نهادی بدون رقیب در بین نهادهای آموزشی رسمی است برای همین امروزه به مدرسه فرستادن فرزندان تبدیل به فرهنگ اجتناب ناپذیر دربین تمام اقشار جامعه شده است.

به نظر نگارنده در روزگار کنونی کمتر کسی را می توان یافت که از فرستادن فرزندش  به مدرسه ممانعت به عمل بیاورد مگر کسانی که استطاعت مالی برای این کار ندارند یا اینکه والدین و فرزندان خود با مرور تجارب درست و غلط خود به این نتیجه رسیده باشند که نظام تربیتی آموزشی موجود در آموزش و پرورش کارایی مورد انتظار خانواده ها را نداشته و در حد ایده آل نمی تواند نیازهای آموزشی فرزندان و والدین را برطرف کند و یا انتظار خانواده ها از این نهاد فراتر از اهداف این نهاد است که بعضا در گفت و شنود بین مردم شنیده می شود که مدرسه و نهادهای دیگر همانند دانشگاه تضمینی برای آموزش مهارت های کافی برای اکتساب یک شغل مناسب در جامعه کنونی را فراهم نمی کنند و بعبارتی برخی ها معتقدند این نهاد نمی تواند چیزی جز خواندن و نوشتن به بچه ها بیاموزد.

از این رو سیستم تعلیم و تربیت کشور باید تحول عظیمی در خود انجام داده تا نیازهای بر آورده نشده جامعه را شناسایی کرده و در جهت رفع نیازها قدم بردارد.

حال سوال اینجاست که با اجرای قانونِ قطع یارانه خانوارهایی که از تحصیل فرزندان ممانعت می کنند ،چه کار موثری می توان انجام داد؟

بدون شک هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندانش از سنگر تعلیم و تربیت عقب بمانند بلکه مسولین امر باید فکرِی به اصلاح و مقاوم کردن اقتصاد ناپایدار کشور داشته باشند تا خانواده ها قادر به تامین منابع مالی خرج و مخارج تحصیل فرزندان باشند نه اینکه دستور العملی ارائه دهند  که هرکس از تحصیل فرزندان ممانعت کرد(که به زعم نگارنده  بیشترعوامل مالی موثر در این تصمیم است) ما هم مشکلی بر دوش او بیافزایم و یارانه بخور و نمیراش را قطع کنیم تا بیش تر از قبل کلاف زندگی اش از دست پینه بسته اش خارج شود.

وحید یوسفی
برچسب ها: یارانه ، مدرسه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
کابينه دولت موجود مگه با دارايي هاى هزاران ميليارديشون درک ميکنند نداشتن هزار تومان براى خريد نان شب يعنى چه!؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
دولت در حالی به سیاستهای پوپولیستی دولت قبل می تازد که روی احمدی نژاد را در این زمینه سفید کرده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار