سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:
وی اضافه کرد: تعهد اجتماعی، نوع دوستی، تکیه بر مضامین دینی و مذهبی با بهره گیری از آموزه های دینی از جمله ویژگی های جریان ادبی تولید شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بویژه در حوزه شعر است.
کد خبر: ۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 02 February 2015
'یونس رنجکش' روز دوشنبه در مراسم شعر انقلاب که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، اظهار داشت: هر انقلابی در متن خود تغییرات و دگرگونی هایی را به همراه دارد که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قابل لمس است و در انقلاب اسلامی ایران هم ما در کنار دگرگونی هایی که در این ابعاد داشته ایم؛ در جریان ادبی هم این تحول قابل تأمل است.

وی یادآور شد: تحولات ایجادشده در عرصه زبان، محتوا، پیام و ساختار ادبیات معاصر بویژه در حوزه شعر به گونه ای بوده که خود، الهام بخش بسیاری از شاعران بویژه فارسی زبانان جهان بوده است.

به گفته رنجکش؛ جریان های ادبی تولیدشده در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستآوردهای مهمی است که جامعه ادبی به آن می بالد.

وی اضافه کرد: تعهد اجتماعی، نوع دوستی، تکیه بر مضامین دینی و مذهبی با بهره گیری از آموزه های دینی از جمله ویژگی های جریان ادبی تولید شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بویژه در حوزه شعر است.

وی ادامه داد: تجربه ادبیات دفاع مقدس از جمله مهمترین رویدادهای ادبی کشور به حساب می آید که در نوع خود کم نظیر است و ما شاهد حضور شاعران و نویسندگان خلاقی بودیم که در غنابخشی به این جریان ادبی نقش مهمی ایفا و الهام بخش سایرین شدند.

وی گیلان و شاعران و نویسندگان و هنرمندان این استان را نیز در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی از پیشگامان این جریان ادبی عنوان و اضافه کرد: چهره های نامداری در عرصه تولید ادبیات انقلاب اسلامی از این استان حضور دارند که مایه افتخار جامعه ادبی هستند.

رنجکش گفت: این استان از دیرباز به واسطه نویسندگان، شاعران و هنرمندانش در قله های شعر، ادبیات و هنر می درخشید که انقلاب اسلامی فرصت دوباره ای برای غنابخشی و اثرگذاری در جریانات ادبی به آنها در حوزه ای جدید داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید با زبان هنر بتوانیم در فرایند نوسازی های اجتماعی نقش اثربخشی داشته باشیم، یادآور شد: هنرمندان تلطیف کننده فضای اجتماعی هستند.

وی افزود: امیدواریم در فضای پرنشاطی که در دولت تدبیر و امید ایجاد شده؛ بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی، ادبی و هنری شاعران، نویسندگان و جامعه هنری که خود سرمایه های اجتماعی کشور هستند، بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

در این مراسم که از سوی انجمن ادبی حزین لاهیجی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شده بود؛ از شاعران شرکت کننده تقدیر شد.

شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار