مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:
گیلان در حوزه زنان به لحاظ سلامت و دانش آموختگان دانشگاهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما چالش‌های پیرامون حوزه زنان فراوان است و برای برطرف کردن آن نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌ها هستیم.
کد خبر: ۲۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 16 April 2015
ساحره میرسیدی صبح امروز در دیدار با شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان اظهار کرد: گیلان در حوزه زنان به لحاظ سلامت و دانش آموختگان  دانشگاهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما چالش‌های پیرامون حوزه زنان فراوان است و برای برطرف کردن آن نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: در راستای سیاست‌های الحاقی دولت تدبیر و امید اقدام‌هایی از جمله شناسایی شاخص‌های حوزه زنان، مشکلات دختران جامانده از ازدواج و ... در گیلان مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه در بحث کارآفرینی زنان از طریق ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام‌های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در بحث تشکیل بازارچه‌های اختصاصی نیز اقدام‌های خوبی در گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی زنان مدیر در گیلان گفت: تلاش شده تا بانک اطلاعاتی کامل از زنان مدیر در گیلان گردآوری کنیم.

میرسیدی با بیان فرمایش‌های مقام معظم رهبری در زمینه زنان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمودند مسئله زن و خانواده در کشور مسئله‌ای درجه یک است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به نقش موثر زنان در جامعه امروز، یادآور شد: رئیس جمهور در زمینه نقش مهم زنان در جامعه گفت که امروز زنان جامعه ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها با شجاعت، نجابت و کمالات در حرکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مربوطه و با تلاش زنان ایران اسلامی هر روز شاهد ارتقای حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه در استان باشیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گیلان نیز در نشست مذکور گفت: 22 مرکز آموزشی ثابت برای ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف در استان با نظارت کمیته امداد امام مشغول به فعالیت هستند.

علیرضا محمدی افزود: همکاری‌های خوبی بین اداره کل کمیته امداد امام و امور بانوان استانداری گیلان برقرار است و امیدواریم این همکاری‌ها موجب ارتقای وضعیت اقتصادی و... زنان  استان شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 91 بحث شناسایی کارآفرینان و توسعه امر کارآفرینی در قالب یکی از سیاست‌های مهم دولت در استان در دستور کار قرار گرفت، متذکر شد: اکنون کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد امام خمینی گیلان در اختیار مردان و زنان قرار دارد و امیدواریم برای توانمندسازی زنان در سطح استان گام‌های موثری برداریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار