تابناک گزارش می دهد ؛
به گزارش تابناک گیلان، سخنگوی شورای اسلامی لنگرود با بیان اینکه در این جشنواره به بهانه بهارنارنج و فراورده های آن, به معرفی صنایع دستی, محصولات محلی و آیین های سنتی پرداخته می شود, افزود این جشنواره در واقع نوعی جشن شکرگزاری است که بقصد سپاس از خداوند و شادی مردم تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۲۲۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 11 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک:
رقیه سروری از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی بهارنارنج در شهر لنگرود خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان، سخنگوی شورای اسلامی لنگرود با بیان اینکه در این جشنواره به بهانه بهارنارنج و فراورده های آن, به معرفی صنایع دستی, محصولات محلی و آیین های سنتی پرداخته می شود, افزود این جشنواره در واقع نوعی جشن شکرگزاری است که بقصد سپاس از خداوند و شادی مردم تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها که در عین حفظ ارزشهای ملی و معنوی باعث شادی و نشاط می گردد از مهمترین اقدامات فرهنگی است که باید در جهت برگزاری هرچه بهتر و بیشتر آن همگان تلاش کنند ؛ ضمن اینکه این کار باعث جذب گردشگر و بهبود وضعیت گردشگری شهرستان نیز میگردد.
 





این عضو شورای شهر لنگرود خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آمار بیماریهای جسمی و میزان افسردگی بویژه در میان جوانان برگزاری اینگونه جشنها و ترویج فرهنگ استفاده از فراورده های طبیعی و سنتی بسیار ضروری می باشد.

وی در ادامه اهم برنامه های جشنواره را بشرح زیر اعلام نمود:

اجرای موسیقی محلی و آیینی, نمایش طنز, موسیقی پاپ. مسابقات مختلف در زمینه های غرفه آرایی, غذای محلی نقاشی و فراورده های بهارنارنج, همچنین برنامه های جانبی نظیر لافند بازی نقاشی روی صورت.


همچنین روز گذشته نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری بهارنارنج در شهرستان لنگرود برگزار شد که این جشنواره با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

در ابتدای این نشست منوچهر مهدی پور یکی از اعضای شورای شهر به تشریح اهداف و برنامه های مدنظر جهت برگزاری این جشنواره پرداخت.

وی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را فعالیت های فرهنگی در جهت ایجاد شادی و شعف میان مردم و شهروندان عنوان کرد و افزود: همه تلاش ما این است که به مناسبت های مختلف بتوانیم یک فضای خوب و فرهنگی را برای همشهریان مان به وجود بیاوریم و در کنار آن رسومات سنتی و قدیمی شهر خود را برای همگان عرضه کنیم.

وی معرفی و شناساندن محصولات باغی شهرستان به مردم به ویژه بهارنارنج را یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و ادامه داد: شایسته است که مردم شهر و همینطور مهمانان ما که از جاهای دیگر به این شهرستان سفر میکنند با محصولات سنتی و باغی ما آشنا شوند و بتوانند از آن استفاده کنند.

سپس رقیه سروری و اعظم سیگارودی دو عضو دیگر شورای شهر نیز به سوالات خبرنگاران در این نشست پاسخ دادند.

رقیه سروری از نحوه برگزاری جشنواره و برنامه های تدارک دیده شده به خبرنگاران گفت: اجرای موسیقی زنده سنتی و پاپ، اجرای مسابقه و نمایش و همینطور برنامه های ویژه دیگر برای کوکان و خانواده های آنان در کنار برگزاری غرفه های ارائه محصولات سنتی بخشی دیگر از این برنامه هاست.

اعظم سیگارودی نیز به هزینه های برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و ادامه داد: حدود 30 میلیون تومان برای این برنامه درنظر گرفته شده که در کنار جذب اسپانسر و حامیان مالی و همینطور کمک شهرداری تامین شده است.

سپس در ادامه مهندس کحالی شهردار لنگرود نیز چند دقیقه ای را در خصوص اهمیت برگزاری این گونه برنامه ها و لزوم تداوم این دست جشنواره ها برای معرفی بیشتر فرهنگ و سنت مردم شهرستان لنگرود به همگان تاکید کرد.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در این راستا در کنار شهرداری و شورای شهر در جهت شناساندن هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت های شهرستان به مردم و خصوصا مسافرانی که به این شهرستان سفر میکنند یاری رسان باشند و تاکید کرد: روز جمعه منتظر شما هستیم.

لازم به ذکر است که این جشنواره در روز جمعه 24 اردیبهشت ساعت 16 عصر در محل پارک فجر این شهرستان برگزار خواهد شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار