کد خبر: ۲۲۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹ 09 May 2016
رئیس نهضت سوادآموزی گیلان نرخ باسوادی در گیلان را ۹۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۴ هزار و ۳۵۳ نفر بی‌سواد در استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از انزلی، نورالله اکبری، رئیس نهضت سوادآموزی گیلان امروز(19 اردیبهشت) در همایش نهضت سوادآموزی و تجلیل از سوادآموزان برتر در دهکده ساحلی انزلی با بیان اینکه گیلان جایگاه هفتم سوادآموزی در کشور را دارد گفت: تاکنون 14 هزار و 300 نفر بی‌سواد در استان شناسایی شدند که امیدواریم در سال جاری بتوانیم افراد بی‌سواد‌ را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: بیشترین افراد شناسایی شده در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند که قادر به خواندن، نوشتن و محاسبه کردن نیستند.

 

اکبری با اشاره به مشارکت مردم در ریشه کنی بیسوادی و ایجاد اشتغال برای جوانان افزود: آموزش سوادآموزان از طریق  بخش غیر دولتی منجر به آموزش  بی‌سوادان در مناطق صعب‌العبور خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: فردی که خواندن و نوشتن به یک بی سواد بیاموزد، علاوه بر بیمه، 700 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

 

رئیس نهضت سوادآموزی گیلان با اشاره به سه طرح وزارتی سال 1393  با محوریت انسداد مبادی بی‌سوادی، باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش آموزان، باسواد کردن گروه سنی 10 الی 20 سال اظهار کرد: با اجرای طرح‌های فوق هدف اصلی سازمان که آموزش گروه سنی 10 تا 49 سال است و نیز بر اساس سند آموزش برای همه امید است با همت دست اندر کاران تعلیم و تربیت و دستگاه‌ها و نهادهای مشارکت کننده، در استان گیلان شاهد بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال نباشیم.


وی با بیان اینکه تالش، ماسال، رشت، فومن و صومعه‌سرا بیشترین جمعیت بی‌سوادی گروه سنی 10 تا 49 سال را دارند خاطرنشان کرد:  نرخ باسوادی در گیلان 97.9 درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار