مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي استان يزد بر كنترل ساخت و سازهاي غيرقانوني واقع در حريم شهرهاي استان تاكيد كرد.
کد خبر: ۲۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 05 May 2016

به گزارش تابناک یزد،مسعود جعفريان افزود: تدوين مقررات و نظارت بر مراحل گوناگون اجراي مقررات، مهمترين مرحله در مبحث انواع مـديريت هـا و از جمله در موضوع مديريت طرح هاي توسعه شهري است.

به گفته وي هر انـدازه در تهيـه و تصـويب طـرح هـاي شهرسازي و تدوين قوانين و مقررات مرتبط با اين موضوع، رعايت دقت و جامعيت بشود ولي در مرحلـه اجرا و نظارت، تنگناها يا كمبودهايي وجود داشته باشد طرح هاي مصوب و قـوانين مـدون بـه نقشـه هـا و اسنادي غيركاربردي تبديل و بايگاني مي شـوند و در هـدايت توسـعه و عمـران شهري و در بهينه سازي مديريت شهري و تحقق پذيري انضباط شهرسازي، اثري بر جاي نمي گذارند.
جعفريان افزود: مديريت شهرها در مرزهاي قانوني و اداري آن ها پايان نمي پذيرد، ضرورت و اهميت نقش مديريت شهري در ارتباط با مسئله حريم اين است كه براي اداره امور شهرها اراضي پيرامون آن ها تحت كنترل و نظارت برنامه ريزان قرار گيرد.
وي اظهار داشت: زيرا شهر همچنان كه بر حريم پيرامون خود تاثير مي گذارد از وقايع و تحولات آن نيز تاثير مي پذيرد و اكنون بخش عمده اي از مشكلات مديريت شهري شهرها نه در محدوده داخلي كه ريشه در حريم شهر دارد.
اين مسئول گفت: رشد سكونت گاه هاي غير رسمي، ساخت و سازهاي غير قانوني و بي ضابطه، تغيير كاربري و تفكيك اراضي كشاورزي، استقرار واحدهاي صنعتي پراكنده، تنها بخشي از مشكلاتي است كه در رابطه با حريم شهر وجود دارد كه نمي توان نقش مديريت شهري و دستگاه هاي خدمت رسان (آب، برق، گاز، تلفن و ...) را در رابطه با حل اين مشكلات ناديده گرفت.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مي توان گفت انضباط شهرسازي و كنترل ساخت و سازهاي غيرقانوني خارج از محدوده قانوني شهرها جز با اجراي ضوابط و مقررات طرح هاي جامع و تفصيلي محقق نخواهد شد و در اين راستا هماهنگي بين سازمان هاي خدمات رسان در زمينه ارائه خدمات آب، برق، گاز، تلفن و ... تنها با حركت در چارچوب ضوابط و مقررات طرح هاي مصوب قانوني و نيز قوانين و آئين نامه هاي مربوطه امكان پذير خواهد بود.
جعفريان ضمن بازخواني جامع مستندات قانوني در زمينه كنترل ساخت و سازها در حريم شهرهاي استان، به روي پيامدهاي ناديده گرفتن اين قوانين و مستندات رشد ساخت و سازهاي غيرقانوني و ايجاد حاشيه نشيني گسترده اشاره كرد.
وي به ضرورت هماهنگي دستگاه هاي مختلف حوزه مديريت شهري به ويژه دستگاه هاي خدمات رسان و حصول مقاصد نظارتي به ويژه هماهنگي همه جانبه در پيشگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز خارج از حريم شهرها تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: بايد تمام اقدامات سازمان هاي خدمت رسان بر اساس ضوابط و مقررات صورت پذيرفته و توجه ويژه و خاص به متقاضيان اخذ انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و ... در خارج از محدوده شهرها مبذول داشته و بدون اخذ پروانه ساختماني از متقاضيان، به هيچ وجه خدمات در اين خصوص ارائه نگردد و درگام بعدي در ارتباط با حريم و محدوده ساير شهرهاي استان به نحو مقتضي عمل شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار