سخنگوی شوری شهر لاهیجان اظهار کرد ؛
تابناک گیلان: ابراهیم مهربان در گفتگویی دو بخشی به سوالاتی که ذهن مخاطبان و شهروندان را درباره این عضو شورای شهر درگیر کرده بود پاسخ گفت.
کد خبر: ۲۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 29 April 2016

تابناک گیلان: ابراهیم مهربان در گفتگویی دو بخشی به سوالاتی که ذهن مخاطبان و شهروندان را درباره این عضو شورای شهر درگیر کرده بود پاسخ گفت.

به گزارش تابناک گیلان، مهربان ، در بخش اول این گفتگو به مسائل شهری و برنامه های پیش روی شورای شهر طی فرصت باقیمانده به عنوان یک عضو شورای شهر پاسخ گفت و تاکید کرد که این مطالب نباید نظرات سخنگوی شورای شهر لاهیجان تلقی گردد.

وی با اشاره به مشکلات آسفالت و شروع نهضت آسفالت توسط شهرداری لاهیجان اظهار داشت: در استان گیلان، حتی نسبت به مازندران که از لحاظ اقلیمی تشابهاتی با یکدیگر دارند مشکلی برای بحث آسفالت وجود دارد؛ برای دسترسی به شن مورد نیاز ساخت آسفالت نیازمند معدن هستیم که متاسفانه مجوزهای صادر شده بسیار محدود است. الان فصل آسفالت است که باید در این شش ماهه این کار صورت گیرد، بنابراین امیدوارم این مشکلات از بین رود تا ما هرچه سریعتر مشکل آسفالت شهرلاهیجان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به محلات که امسال نگاه ما ورود به دل محلات لاهیجان و به طور خاص محلات قدیمی است گفت: این امر باعث می شود بسیاری از ترددها و کوچ های درون شهری که انجام می شود، کاهش یابد. ایجاد تراکم زیاد در یک محله به واسطه اینکه رسیدگی به یک محله بیشتر صورت می گیرد با پرداختن به محلات، از این کار جلوگیری می گردد.

پرداختن به مسائل محلات حاشیه شهر نیز از دیگر برنامه های شورای شهر است؛ مثل محله یوسف آباد، حاجی آباد و محله کوهبیجار که باید استمرار یابد.

ابراهیم مهربان در ادامه با بیان اینکه اگر در لاهیجان کالبد شکافی کنیم، یک باغ ملی یا پارک بعثت داریم که برای هشتاد سال قبل است و بعد از آن هیچ باغی در لاهیجان احداث نکردیم؛ جز باغ نارنج که کمتر به آن پرداخته شود و بیشتر نسبت به آن انتقاد شد است گفت: کار بزرگ و ویژه ای در سطح استان و کشور بوده که باغی را با آن حجم و مشکلات حقوقی به بهره برداری رساندیم که امروز یکی از مراکز تفریحی و توریستی لاهیجان شده است؛ البته به دنبال بهره برداری فاز اول پارک حاجی آباد در هفته دولت هستیم.

**منظورتان همان تالاب شورای شهر است؟

تالاب شورای شهر؟! [تعجب]

این بحث این گونه مطرح نشد که نام تالاب شورای شهر شود؛ غالب برخی دوستان ضد شورای شهر است و تعارف هم نداریم، ما اگر «دیزنی لند» [نام یک پارک تفریحی ۳۴هکتاری در آمریکا] را در لاهیجان راه اندازی کنیم و اسم شورای شهر روی آن باشد، هزار جور حرف و حدیث پشت آن خواهد بود. من به شخصه با هرچیزی که به اسم شورای شهر باشد مخالفم؛ البته مجموعه فرهنگی، ورزشی، توریستی شورای شهر نامی بود که برای آن مطرح شد.

**متخصصین زیادی در حوزه های مختلف در لاهیجان هستند که دغدغه کمک به شهر را دارند، استفاده از دانش این افراد در شورای شهر چگونه است؟

چند اقدام در شهر انجام شده که به شکل فراخوان عمومی بوده، و از متخصصین دعوت شد؛ مثل سنگ فرش خیابان مطهری و المان نوروزی که فکر میکنم در دوره ای از شورای شهر به اندازه این یک دوره و یکسال اخیر این نگاه به مردم از طریق فراخوان وجود نداشت. بالاخره جاانداختن هرکاری در ابتدا، سختی های خاص خودش را دارد.

مردم از جدل ها خسته شده اند و باید فکری کنیم و برای مردم کاری انجام دهیم. بام سبز می تواند به بنگاه عظیم اقتصادی تبدیل شود. اما امروز وضعیت آن چگونه است. امیدوارم با همکاری مراجع صادرکننده، مجوزهای مرتبط نسبت به تخریب و سپس بازسازی آن به نحوی که در خور شهر و شهروندان لاهیجانی باشد اقدام شود.

**شما در یک مصاحبه اشاره کردید که لاهیجان باید به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود. منظورتان از کارگاه بزرگ عمرانی ساخت سازها توسط مردم است؟

منظور من از کارگاه عمرانی این بود که شهرداری باید امسال به صورت ویژه کارهایش را انجام دهد و منظورم ساخت سازهایی مردمی نیست، بلکه معتقدم شهرداری کارهای خود را با توان و انرژی بیشتری انجام دهد.

**یکی از اعضای شورای شهر نیز بلافاصله درباره عدم اجرای طرح تفصیلی در برخی از نقاط حاشیه شهر تذکر دادند، این دو موضوع می تواند باهم مرتبط باشد؟

واقعا مردم در نقاطی از شهر که به طرح جامع الحاق شده دچار دوگانگی شدند و نمی دانند به بخشداری مراجعه کنند یا شهرداری؛ طرح تفصیلی ما کمی به درازا کشیده شد و متولی آن اداره راه و شهرسازی است. طرح جامع لاهیجان پر از اشکال است و طرح تفصیلی بلافاصله بعد از آن باید ابلاغ شود و مورد تایید شورای شهر قرار گیرد.

اگر به قبل از انتخاب سعیدآگشته برگردید بازهم وی را به عنوان شهردار لاهیجان انتخاب می کنید؟

صددرصد!

آقای آگشته قبل از اینکه یک شهردار خوب باشد یک انسان بسیار شریف است و خیلی خوشحالم که بنده متهم شدم که براساس رفاقت شخصی یک نفر را به لاهیجان آوردم، درصورتی که رفاقت شخصی با ایشان نداشتم؛ ایشان از طرف فردی تعرفه شدند و ما هم با سایر دوستان بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ایشان شهردار شوند. درحال حاضر هم خوشحالم که این مسیر به نتیجه ای منتج شد که دوست بسیار خوبی پیدا کردم؛ دوستی که واقعا قواعد دوستی را بلد است. متاسفانه امروز خیلی از کسانی که مدعی هستند قواعد دوستی را بلد نیستند.

” آینده نشان می دهد آگشته برای لاهیجان چه خدماتی کرده است. پیش بینی بنده این است که ایشان بعد از این دوره شورای شهر با انجام هر اتفاقی نخواهد در شهر لاهیجان به عنوان یک شهردار بماند. "

**جلسه ای در اوایل حضور خود در شورای شهر لاهیجان با سرمایه داران بخش خصوصی برگزار کردید که بنده هم در آن جلسه به عنوان خبرنگار حضور داشتم، یکی از همان سرمایه داران قصد راه اندازی سیتی سنتر در شهر لاهیجان را داشت و گویا فقط به جرم اینکه برادر منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل [دکترذبیح نیکفر] بوده با مشکلات فراوانی در شبکه های اجتماعی روبرو شد و این سرمایه میلیاردی در مازندران خرج شد.چرا در لاهیجان همه چیز سیاسی است و با همه چیز به صورت سیاسی برخورد می کنند؟

من این موضوع را کاملا تکذیب میکنم!

اگر یک کلمه درارتباط بااین که آقایی درخواستی برای ایجاد «سیتی سنتر» داشته و ما اجازه ندادیم بیاورید، من حاضرم با شورای شهر لاهیجان برای همیشه خداحافظی کنم. کدام مکاتبه و کدام فرآیند؟ ما همین الان در پارک حاجی آباد لاهیجان دنبال سرمایه گذار هستیم. ایشان یا هر عزیز دیگری تشریف بیاورند تا در خدمتشان باشیم. هیچ مکاتبه ای در این صورت با شورای شهر یا شهرداری صورت نگرفته است.

**چرا این گونه جلسات تداوم نداشت؟

چون دیدم که حرف اول و آخر را شهرداری و شورای شهر نمیزند و در جاه های دیگر سنگ اندازی هایی می شود که در شان فردی که میخواهد در این شهر سرمایه گذاری کند نیست.

**ساخت و سازهای شیخ زاهد مورد اعتراض شدید در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است، آیا شهرداری و شورای شهر نظارت دقیق روی این مناطق دارند؟

شیخ زاهد در حوزه شهری نیست ولی در مناطقی  از آن که در حوزه شهری قرار دارد، نظارت زیادی داریم و بسیار هم حساس هستیم. مناطقی که جزء حوزه شهری نیست به لحاظ قانونی نمی توانیم ورود کنیم و بخشداری، جهاد کشاورزی و بنیادمسکن متولی اصلی این بخش هستند، که می توانند پاسخگوی شما باشند.

**اگر سخن پایانی دارید بفرمائید؟

جمع بندی من تا به امروز این است که در دوره بعدی شورای شهر حضور نداشته باشم. اما چه اتفاقی بیافتد که خودم را مجاب کنم متفاوت است. اگر هفته آینده یا فردا انتخابات شورای شهر برگزار شود بنده قویا در انتخابات شرکت نخواهم کرد، اما باید ببینیم در این مسیر به کجا میرسم.

بسیار علاقه مند هستم در حوزه تخصصی خود کارکنم، تخصص و تحصیلات من ورزش است و برای کار در حوزه ورزش برنامه دارم. مهم این است که تا آخرین روز کاری ام با تمام توان برای شهرم و مردم خوب آن دغدغه دارم و در هر جا از کشور عزیزم هم مشغول به کار باشم، لاهیجان برایم یک منطقه مقدس است. اما اینکه برای خدمت رسانی به دنبال این و آن بروم که پستی بگیرم همچین روحیه ای ندارم؛ بافت خانوادگی و اصول اخلاقی به من یاد نداده که برای گرفتن یک پست التماس کنم.

پیش بینی من برای دوره بعدی شورا این است که شورای دوره بعد بسیار پرحاشیه تر، دارای تنوع افکاری بیشتر و بسیار مداخله جویانه تر در امور شهری است.

شورای فعلی را بی حاشیه ترین شورای شهر استان گیلان می دانم، نه بخاطر وجود ابراهیم مهربان بلکه برای وجود آدم هایی که شاید کمترین دخالت را در امور شهرداری دارند؛ کمترین مباحث مرتبط با عزل و نصب ها را در شهرداری لاهیجان شورای شهر لاهیجان دارد.

**آیا قدرت و اجازه قانونی دخالت را دارد؟

می تواند اهرم فشاری باشد ولی به لحاظ قانونی قدرتش را ندارد. به شدت به این پایبندم که شورای شهر لاهیجان بی حاشیه است./لاهیجان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عمران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
بعله شریف است چون جلوی کارهای شما را مثل کحالی نمیگیره. آقای مهربان باطل شدید مردم لاهیجان مهر باطل به شما می زنند.بیا پای صحبت کحالی بشین ببین چی از زیاده خواهی اینها میگه.ما حالیمونه آقای نا مهربان
عمران و آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
اقا عمران میشه لطف کنید شما که پای صحبت کحالی نشستید بگین این اعضا چه انتظاراتی داشتند که ما هم روشن بشیم اگه واقعا حرفتون مستنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار